• Elevii au nevoie de informații neutre din punct de vedere afectiv
  • Concepte precum „recuperare” sau „muncă pierdută” îi stresează pe elevi
  • Bianca, psiholog:„Explicăm blând situația, dar nu îi facem să trăiască într-o bulă

Elevii români au devenit anxioși și stresați. Nu-i de mirare având în vedere că ultimul an a reprezentat o perioadă extrem de grea pentru ei.

Profesorii sunt sfătuiți să evite concepte precum „recuperare” sau “muncă pierdută” în discuțiile cu elevii.

Asta pentru a nu induce și mai multe stări negative. Andrei se află în această situație. Este în clasa a opta și se simte anxios și suprasolicitat din cauza examenelor.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Profesorii prin a ne spune că avem mult de recuperat și că suntem în urmă cu materia, ca și clasă și ca și copil pun mult mai mult stres pe noi pentru că pe lângă faptul că avem de învățat pentru examen mai trebuie și să recuperăm din urmă.”, a mărturisit acesta.

Cristian nu este de aceeași părere. El e în clasa a XI-a și examenul de BAC îi bate la ușă, dar chiar și așa nu se simte stresat când aude că are de recuperat materia.

„Sincer să fiu pe mine nu m-au afectat așa de mult adică pe mine mai mult m-au motivat, m-au adus cu picioarele pe pământ. Cred că într-un fel este bine să ni se mai amintească din când în când chestia asta.”, a spus Cristian Rusu, elev.

Explicațiile specialiștilor

Steluța Vlad este director la Școala Gimnaziala „Ion Heliade Rădulescu”. Spune că a observat o schimbare în rândul elevilor când au avut cu cine să discute despre cum se simt.

„Trebuie să recunoaștem că întotdeauna limbajul este cel care face diferența. Dincolo de lucrările scrise care sigur creează un pic de panică trebuie să folosim și portofoliu, metoda interviului, investigația astfel încât ei să se simtă valorizați în mai multe contexte.”, a explicat aceasta.

Bianca Pescaru este psiholog și spune că profesorii trebuie să își aleagă atent cuvintele atunci când vorbesc cu elevii și să nu îi lase să trăiască într-o bulă.

„Noi adulții, atât părinți cât și profesori, să fim atenți și să alegem cu grijă cuvintele pe care le folosim în comunicarea cu copiii.”, a menționat Bianca Pescaru.