• Astăzi elevii de clasa a doua au susținut examenul de evaluare la matematică.
  • Examenul are ca scop obișnuirea copiilor cu condițiile de examen.
  • Un alt scop este combaterea rezultatelor negative la testele PISA.

Azi elevii de clasa a II-a au susținut examenul de Evaluare Națională la matematică. Elevii de clasa a II-a sunt evaluați pentru a se obișnui cu condițiile de examen și de a combate mai rapid analfabetismul funcțional. Însă, rezultatele testelor PISA arată realitatea nivelului de educație. În 2023, România s-a clasat pe penultimul loc din Uniunea Europeană la testele PISA. 49% dintre elevi sunt analfabeți funcționali și doar 4% au scoruri de înaltă performanță.

Cât de necesare sunt examenele de evaluare la o vârstă atât de fragedă?

„Acesta ar trebui să fie un examen pentru sistem, nu pentru elevi. Pentru ca sistemul să își dea seama ce măsuri trebuie să ia, care este nivelul și unde trebuie insistat pentru a combate analfabetismul funcțional. Examenul este unul fără miză pentru elevi și părinți. Tot ce facem este să îi stresăm atât pe elevi, cât și pe profesori”, a declarat Elena Lotrean, expert în educație, pentru Aleph News.

Ce metode ar putea folosi sistemul educațional pentru a combate numărul de elevi analfabeți funcționali?

„Este foarte bine venită testarea, dar presiunea pusă pe aceast testare este extrem de greșită. Există multe metode, multe formări pentru a preveni analfabetismul și abandonul școlar. Sunt măsuri atât pedagogice, cât și sociale care pot fi implementate pentru a susține acei copii care sunt în zona de risc”, a adăugat aceasta.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Citește și