• OCDE: 45% dintre elevi asociază ceva nou învățat cu ceva ce știu deja.
  • Doar 35% dintre elevi spun că sunt susținuți în activitățile de învățare.
  • În SUA, profesorii folosesc jocuri, aplicații și munca în echipă la ore.

Testele PISA rămân blestemul sistemului de educație de la noi. Ceea ce vor Miniștrii să ascundă sub preș, iese la suprafață prin aceste evaluări. Și când mai vine și un raport OCDE peste, gluma chiar se îngroașă. Elevii din România nu știu să folosească ceea ce învață la orele de matematică în viața reală.

Doar unul din cinci elevi de 15 ani știe cum să se ajute de matematică, în diverse situații din viața de zi cu zi. O treime dintre acești elevi „îndrăznesc” să pună întrebări profesorilor dacă nu au înțeles ceva la orele de mate. În plus, doar doi din cinci elevi pot evealua calitatea informațiilor pe care le găsesc online.

Dacă te mai surprinde cu ceva, acest raport ne plasează sub media internațională.

Recomandări

ATACURI ÎN GAZA
UCRAINA ATACĂ RUSIA
RUSIA ATACĂ
CADOURI...VII
PAMELA LEAVES „THE SIMPSONS"
ACUZAȚII PENTRU ADANI

La nivelul OCDE, doar 46% dintre elevii spun că profesorii îi susțin în activități de învățare, cum ar fi să explice gândirea din spatele unui exercițiu, iar în România procentul elevilor este mai mic, de doar 35%.

Stăm mai bine decât media internațională- 31,2% – când vine vorba de profesorii care le cer elevilor să facă niște conexiuni între ce au învățat nou și ce știau deja. La noi, aproape 37% dintre elevi spun că profesorii lor fac asta.

Să-i „seduci” pe elevi în a îmbrățișa matematica nu este cel mai simplu lucru de făcut ca profesor. Brea Ratliff este de peste 20 de ani profesor de matematică în SUA, este cercetător și organizează regulat webinarii unde îi învață pe profesori cum să atragă elevii.

Ea spune că rețeta succesului nu există, dar poți pleca de la o bază: folosește jocuri și puzzles la ore, adu-le elevilor exemple din viața reală, ajută-te de tehnologie, prin aplicațiile de matematică. Munca în echipă este esențială pentru insușirea cunoștințelor, iar cel mai important lucru – folosește umorul, poate fi un instrument de mare ajutor la clasă.

Citește și