• Cotidianul Le Figaro identifică zece strategii folosite în școlile din Franța.
  • Franța pune accent pe valorizarea meritului și limitarea digitalului în predare.
  • Părinții sunt puși la contribuție, iar profesorii sunt selectați după profilul lor.

Franța ocupă printre cele mai bune locuri în clasamentul PISA. Cum reușește acest lucru? Cotidianul Le Figaro identifică zece strategii care permit instituțiilor de excelență să obțină cele mai bune rezultate pentru studenții lor.

Care este rețeta succesului în școlile din Franța

Iată câteva principii care permit unor instituții foarte bune să formeze tineri cu „minți bine făcute” pregătiți pentru studii superioare.

Evaluarea meritul individual: unele instituții nu ezită să premieze în cadrul unor ceremonii și să ofere distincții elevilor merituoși.

Recomandări

ȘTII UNDE AU ERUPT VULCANII?
UNDE FACI REVELIONUL?
A MURIT BELA KAROLYI
BIDEN AJUNGE ÎN AMAZON
CE E SLEEPMAXXING?
RUSIA ATACĂ

De asemenea, vorbim și de limitarea digitalul în predare. De foarte multe ori, unitățile bune sunt și cele care au ales să limiteze utilizarea ecranelor în timpul orelor și pentru teme. Se aplică în principal în școlile private și acestea afișează o rată de reușită de 100%.

Modelele clasice, baza învățământului

Sunt încurajate studiile supravegheate pentru a le permite elevilor lor să reușească, aceste instituții se asigură că organizează ore de studiu supravegheate sau ghidate de profesori.

Importantă este și implicarea părinților. Uneori, părinții trebuie să scrie o scrisoare de intenție când își înscriu copiii.

De asemenea, se încurajează  coeziunea de grup. Conform rezultatelor diferitelor sondaje realizate de Pisa, studenții au șanse mai mari de a reuși dacă simt un puternic sentiment de apartenență la instituția lor.

Profesorii sunt selectați în funcție de profilul lor.  În liceele private, selecția profesorilor este și o garanție a succesului pentru elevi.

Succesul merge mână în mână și cu strictețea  cu privire la comportamentul și disciplina elevilor.

Citește și