- Elevii din Italia nu au teze, ci sunt supuși la evaluări lunare de care nu au scăpat nici în online
- Profesorii folosesc resursele platformelor de învățare pentru a le testa cunoștințele, aproape simultan.
- Testele sunt rapide și nu le dau timp nici să copieze.
- Valentina Popa predă limba engleză în Italia și este mulțumită de evaluarea online
Valentina Popa predă limba engleză la un liceu din Roma, și chiar în urma cu două zile a testat o clasă a XI-a.
Valentina Popa, profesoară de engleză în Roma: „ Avantajele sunt imense pentru că stimulăm creativitatea elevilor. Lucrăm pe platforme noi, de pildă eu lucrez pe Google Classroom. Testele sunt online, în direct, astfel încât copiii nu au timp să se inspire, iar evaluările se fac mai mult pe bază de eseuri, sau texte argumentative – nu mergem pe traduceri, nu mergem pe rezumate. Și atunci, elevii sunt stimulați să-și dezvolte creativitatea și gândirea critică – pe de altă parte, putem vedea în direct dacă au citit o operă literară și dacă au studiat. Cu siguranță este preferabil ca aceste testări să fie în prezență, datorită situației epidemiologice atât de speciale în acest moment, dar ne-am obișnuit cu toții cu testările online. Nu ni se mai pare un experiment atât de ciudat. Toți elevii s-au relaxat, sunt elevi de la 14 ani în sus, vorbim de elevi de liceu. Școala înseamnă educație, fie că vorbim de online, fie că vorbim de școala „în prezență”. Cine dorește să studieze, poate studia oricum. Diferența nu este atât de mare. Așa cum noi facem aceste evaluări lunare, nu cred că este atât de diferit față de o teză. Cred că se poate renunța la teze și să se facă aceste evaluări o dată pe lună fără probleme” .