O nouă promisiune veche: Guvernul Cîțu vrea să acorde 6% din PIB pentru Educație

Ziua Educației, sărbătorită prin „chiul“. Profesor: „Liberele astea nu fac decât să fractureze procesul educaţional“
  • Programul de guvernare pentru Educaţie vine cu promisiuni vechi
  • Viitorii guvernanţi vor să finanţeze gradual ministerul şi să ajungă la 6% din PIB în 2024
  • O altă propunere ar fi un bacalaureat diferenţiat sau introducerea bacalaureatului internaţional

Guvern nou, educaţie veche. Viitorii guvernanţi au aceleaşi promisiuni pentru Ministerul Educaţiei, promisiuni de care am tot auzit în ultimii 30 de ani. Vor să dea 6% din PIB până în 2024.

În plus, vin şi cu nişte propuneri care au mai fost puse pe masă la Educaţie. Adică, o reformă pentru examenul de Bacalaureat.

Octavian Sandu, vicepreşedinte Consiliul Naţional al Elevilor: „Se vorbeşte de foarte mult timp de 6% din PIB, nu e ceva nou, doar că ar trebui să fim şi puţin realişti, este un prag care trebuie atins categoric dar ne îndoim că va fi atins în contextul actual. Trebuie să vedem care sunt competenţele din profilul absolventului şi cum putem modifica planurile cadru ca să servească mai bine la nevoile şi competenţele pe care elevii ar trebui să le deţină după ce termină clasa a 12-a.”

George Leca face educaţia puţin altfel. A fondat compania HorseEye, prin care organizează training-uri asistate de cai. Este unul dintre membrii din board-ul Asociaţiei pentru Valori în Educaţie, prin care sunt coordonate şi susţinute companiile private care se implică în îmbunătăţirea sistemului educaţional.

Pare că noul program de guvernare are câteva puncte care denotă un progres în sistem, însă el crede că mai sunt multe alte probleme la care noul guvern ar trebui să dea atenţie.

George Leca, membru Asociaţia pentru Valori în Educaţie: „Noi lucrăm cu managementul şcolilor. Avem nevoie de nişte manageri de şcoli care să fie pe o perioadă. Dacă nu ai un director care stă 3-4 ani, care să facă un plan pe termen mediu nu are cine să implementeze şcoala online, nu are cine să ducă şcoala în direcţia în care trebuie.”