• Elevii cer resurse suficiente pentru infrastructură și materiale didactice.
  • Este necesară actualizarea programelor pentru abilități utile pe piața muncii.
  • Elevii vor spații educaționale non-violente și sprijin pentru sănătatea mintală.

Într-o perioadă de schimbări și provocări, tinerii din România se mobilizează ca să își facă auzită vocea în fața candidaților la alegerile parlamentare și prezidențiale.

Organizațiile de studenți și elevi din țară au elaborat o listă cu 14 priorități esențiale pentru reformarea sistemului educațional.

În contextul campaniei „Noi știm ce vrem, dar cine își asumă?”, tinerii își propun să deschidă un dialog constructiv cu candidații.

Recomandări

IDF BOMBARDEAZĂ
HARRY POTTER E INTERZIS
ZILELE BUCUREȘTIULUI
CE FACI ÎN WEEKEND?
SE SCHIMBĂ LEGEA
TÎLVĂR SCHIMBĂ STRATEGIA

Ce măsuri specifice solicită elevii pentru îmbunătățirea sistemului educațional din România?

Elevii cer o serie de măsuri specifice. Printre acestea se numără finanțarea corespunzătoare a sistemului de învățământ, care să asigure resurse pentru infrastructură modernă și materiale didactice adecvate.

De asemenea, ei solicită un curriculum centrat pe competențe, care să fie adaptat la cerințele actuale ale pieței muncii și să dezvolte abilități esențiale pentru viitor.  Elevii mai cer crearea unor medii de învățare sigure și non-violente, unde să se simtă protejați și încurajați să își exprime opiniile. Este esențial pentru ei ca instituțiile de învățământ să promoveze toleranța și respectul, iar violența școlară să fie combătută prin programe educaționale și intervenții adecvate.

În plus, elevii subliniază importanța implicării lor în procesul decizional, și peldează pentru un cadru de dialog constant cu autoritățile, astfel încât vocea lor să fie auzită și să contribuie la reformele necesare în educație.

Cum își doresc elevii să fie sprijiniți în dezvoltarea personală și profesională?

Ei își doresc să beneficieze de un sprijin consistent în dezvoltarea personală și profesională, care să le ofere oportunități reale de învățare și creștere.

Aceștia cer programe de orientare profesională care să îi ajute să își descopere pasiunile și abilitățile, care mai apoi să le facă mai ușpară tranziția de la educație la carieră. Proiectele de mentorat, în care profesioniști experimentați să-i ghideze pe elevi în explorarea opțiunilor de carieră, sunt de asemenea foarte apreciate.

În plus, elevii solicită acces la activități extracurriculare care să le dezvolte competențe sociale, de leadership și de lucru în echipă. De asemenea, ei subliniază importanța accesului la servicii de sănătate mintală, considerând că un mediu sănătos din punct de vedere emoțional este crucial pentru succesul lor academic și personal.

Vor fi auziți? Rămâne de văzut.

Citește și