• 91% dintre elevii care termină clasa a VIII-a știu doar noțiuni de bază la matematică.
  • Proiectul ROSE a testat peste 62.000 de elevi la începutul clasei a IX-a.
  • 91% au obținut scoruri care îi plasează în risc de abandon școlar sau nepromovare.

Cât de pregătiți sunt elevii de clasa a 9-a? Proiectul ROSE arată că, aproape 80% dintre elevii testați la limba română se încadrează în categoria de „funcționalitate limitată și risc”.

La Matematică procentul este de 91%. Evaluarea arată întârziere medie de 0,4 ani, ceea ce echivalează cu faptul că mulți elevi sunt, din punct de vedere al cunoștințelor, în mijlocul clasei a 8-a, nu la începutul liceului. De ce sunt atât de slabe aceste rezultate și cum le putem îmbunătăți?

Care sunt cauzele acestor statistici îngrijorătoare?

„Faptul că evaluarea ROSE poziționează elevii la o anumită limită, se datorează faptului că acești elevi provin din licee care aveau deja probleme în ceea ce privește nivelul la română sau matematică. Raportul ROSE face referire la rezultatele a unor elevi care provin din 800 de licee înregistrate ca având probleme la nivel educațional. Sunt, de regulă, acele licee unde se intră cu nota 1 sau nota 2.

Recomandări

INCENDIU ÎN L.A.
TRUMP ÎȘI ÎNCEARCĂ NOROCUL
CEDO DĂ ULTIMATUM
PUNCTE SLABE
„NU VA FI BINE”
CE INOVAȚII ADUCE CES 2025

Nu este totul doar despre evaluare, ci trebuie să vede și care sunt conținuturile pe care le predăm, în ce manieră le predăm și cum ajung la elevi. Uităm să pregătim elevii pentru viață și pentru integrare socială și profesională. Îi pregătim pentru Evaluarea Națională, adică pentru niște itemi specifici. Evaluarea ROSE nu ne spune nimic nou. Intervenția ar trebui să fie una de amploare”, a declarat Mihaela Nabăr, expert în educație, pentru Aleph News.

Citește și