- 91% dintre elevii care termină clasa a VIII-a știu doar noțiuni de bază la matematică.
- Proiectul ROSE a testat peste 62.000 de elevi la începutul clasei a IX-a.
- 91% au obținut scoruri care îi plasează în risc de abandon școlar sau nepromovare.
Cât de pregătiți sunt elevii de clasa a 9-a? Proiectul ROSE arată că, aproape 80% dintre elevii testați la limba română se încadrează în categoria de „funcționalitate limitată și risc”.
Advertisment
La Matematică procentul este de 91%. Evaluarea arată întârziere medie de 0,4 ani, ceea ce echivalează cu faptul că mulți elevi sunt, din punct de vedere al cunoștințelor, în mijlocul clasei a 8-a, nu la începutul liceului. De ce sunt atât de slabe aceste rezultate și cum le putem îmbunătăți?
Care sunt cauzele acestor statistici îngrijorătoare?
„Faptul că evaluarea ROSE poziționează elevii la o anumită limită, se datorează faptului că acești elevi provin din licee care aveau deja probleme în ceea ce privește nivelul la română sau matematică. Raportul ROSE face referire la rezultatele a unor elevi care provin din 800 de licee înregistrate ca având probleme la nivel educațional. Sunt, de regulă, acele licee unde se intră cu nota 1 sau nota 2.
Recomandări
Nu este totul doar despre evaluare, ci trebuie să vede și care sunt conținuturile pe care le predăm, în ce manieră le predăm și cum ajung la elevi. Uităm să pregătim elevii pentru viață și pentru integrare socială și profesională. Îi pregătim pentru Evaluarea Națională, adică pentru niște itemi specifici. Evaluarea ROSE nu ne spune nimic nou. Intervenția ar trebui să fie una de amploare”, a declarat Mihaela Nabăr, expert în educație, pentru Aleph News.
Citește și
- POLITICO prezintă lista previziunilor pentru 2025. Cum se poate schimba lumea în acest an
- Frica de îmbătrânire reduce speranța de viață. Psiholog: „Este o etapă la care ne putem gândi în mod pozitiv atunci când avem sens”
- Un microcip pentru paralizie, creat de Tom Oxley, ar putea ajuta 100 de milioane de oameni
Partenerii noștri