• O treime dintre elevi cer explicații suplimentare la orele de matematică.
  • PISA: Doar 1 din 5 elevi români de 15 ani poate aplica matematica în viața reală.
  • 40% dintre elevi spun că pot evalua calitatea performanțelor online.

Raportul PISA 2022 dedicat strategiilor de învățare, arată că doar 1 din 5  tineri de 15 ani poate aplica matematica în situații de zi cu zi, iar mai puțin de jumătate evaluează corect informațiile găsite online. În plus, doar 59% dintre elevii români apelează la gândirea critică. Rezultatele plasează România sub media internațională la capitolul competențe esențiale pentru viitor. Cum îmbunătățim situația actuală în ceea ce privește sprijinul oferit elevilor?

Cum poate fi îmbunătățită predarea matematicii pentru a ajuta elevii să aplice mai ușor conceptele în viața cotidiană?

„Ar trebui îmbunătățite formarea inițială și continuă a profesorilor. De ani de zile se discută despre un masterat didactic și doar câteva universități din țară îl implementează, de curând. S-a pierdut un start prin care se formau profesorii pentru a fi cu adevărat profesori. Dacă profesorii sunt bine formați, ei vor face ore de calitate în care elevii vor putea utiliza tot ce învață”, a declarat Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, pentru Aleph News.

Ce metode folosiți pentru a stimula gândirea critică?

„Întotdeauna pun multe întrebări și îi pun pe elevi să îmi adreseze întrebări. După ce explic un anumit lucru, las un minut de reflecție pentru a vedea ce au înțeles și ce nu au înțeles. Elevilor le trebuie explicate anumite lucruri cu alte cuvinte”, a adăugat acesta.

Recomandări

MIGRAȚIE LA NIVEL RECORD
CONTINUĂ PLOILE ÎN SPANIA
HACKERII AU O NOUĂ ȚINTĂ
TINERII CONSUMATORI
HOUDINI? TU EȘTI?
GHID TURISTIC A.I.

Citește și