- 86% din europeni sunt de părere că toată lumea trebuie să știe cel puțin o limbă străină.
- La început de an școlar, părinții vor să aleagă diferite cursuri pentru copiii lor.
- Potrivit Eurobarometrului, doar 34% dintre români pot comunica într-o limbă străină.
Dacă școala a început, se dă startul și la meditații! Părinții sunt în goană să caute cele mai bune cursuri
pentru copiii lor. Și pun accentul pe limbile străine.
O analiză din 2022 realizată de Clubul Copiilor arată că cele mai căutate limbi străine de la noi din țară sunt: engleza, germana, spaniola, italiana, franceza și japoneza.
Cum poate un curs de limbi străine să contribuie la dezvoltarea copilului?
„Un curs de limbi străine contribuie semnificativ, din punctul meu de vedere, la dezvoltarea copiilor deoarece îi stimulează abilitățile cognitive, de gândire. Îi îmbunătățește memoria pentru că trebuie să rețină anumite cuvinte, construcții gramaticale, dar și abilitățile de concentrare.
Pe lângă toate acestea, este vorba de gândirea critică. Este foarte bine să știi cât mai multe limbi străine, să devii poliglot. Să știi limba engleză este ceva foarte simplu și normal, natural în ziua de astăzi. De aceea, consider că adăugarea unor alte limbi pe lângă, evident, limba maternă și limba engleză, este foarte importantă. Le dezvoltă aceste abilități sociale ale copilașilor și mai mult de atât, le crește încrederea în sine.
Iar pe termen lung, categoric, cunoașterea unei limbi străine poate îmbunătăți oportunitățile profesionale. Cu cât știi mai multe limbi străine, cu atât te descurci mai bine, avansezi pe poziție într-o companie, în job-ul în care activezi, și așa mai departe,” a declarat Cătălina Georgescu, profesor de engleză, pentru Aleph News.
Care sunt cei mai importanți factori pe care părinții trebuie să îi ia în considerare când aleg un curs de limbi străine pentru copii?
„Consider că cel mai important aspect este clar metodologia de predare. Metodologia este foarte importantă, deoarece acea metodă a profesorului trebuie să fie interactivă și adaptată vârstei copilului.
Apoi este vorba de calificarea profesorului, care neapărat trebuie să aibă aceste abilități, nu doar de a fi foarte bun cunoscător ai limbi străine pe care o predă, dar să aibă aceste abilități pedagogice.
Motivația copilului merge mână-în-mână, deoarece un părinte nu cred că poate impune unui copil să învețe dacă chiar nu-și dorește. Materialele didactice sunt foarte importante, trebuie să fie interactive. Eu lucrez foarte mult cu AI. Sunt foarte multe activități care sunt engaging, captivante.
Și apoi este vorba și despre flexibilitatea programului. Trebuie să ne gândim foarte serios să nu supraîncărcăm copilul, să facă totul din plăcere. Din plăcere și să aibă cu siguranță și o relație bună cu proful pe care îl are la meditație, să fie o comunicare bună între ei și să meargă de plăcere acolo”, a declarat Cătălina Georgescu, profesor de engleză, pentru Aleph News.