• DSP prezintă astăzi situaţia epidemiologică a fiecărei localităţi
  • Situația epidemiologică se calculează în funcție de numărul de infectări la mia de locuitori
  • Şcolile au trei zile să stabilească scenariul epidemiologic în care se încadrează

Cu o săptămână înainte de începerea noului an școlar, Direcţiile de Sănătate Publică anunţă scenariul în care se încadrează fiecare oraş. Adică, cum stă la numărul de cazuri de coronavirus.

În funcție de asta, dar și de infrastructura pe care o au la dispoziție, școlile îşi pot face planul de deschidere: normal, hibrid sau exclusiv online.

Fiecare şcoală îşi alege un scenariu, iar apoi propunerea este trimisă către Inspectoratele Şcolare şi Comitetele pentru Situaţii de Urgenţă.

Dacă propunerea este acceptată, se întoarce la inspectorat, iar decizia finală se ia pe 10 septembrie. Adică joi, în condițiile în care școala începe lunea viitoare.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS

Rareș Voicu, președintele Asociației Elevilor: ”Practic, suntem în aer!”

Rareș Voicu, președintele Asociației Elevilor: ”Eu mă simt pregătit pentru începerea anului școlar, dar asta doar pentru că am mai multe informații decât colegii mei. Majoritatea elevilor nu sunt pregatiți pentru că nu avem informații clare din partea guvernanților. Am primit acele ghiduri pe care le aștepătăm de luni de zile, dar practic ele nu ne spun nimic clar. Multe școli și autoriăți locale vor trebui să se descurce pe cont propriu pentru a începe anul școlar în singuranță, fără resurse, fără reguli clare. Practic suntem în aer. Directorii și autoritățile locale trebuie să fie informați și factori decizionali. După ce începe școala ne vom uita către directori și primari care nu vor ști ce să ne spună….Voi respecta regulile de distanțare și voi purta mască.”

Gabriel Chicioreanu, reprezentant Asociația Părinților: ”Școlile comunică aceste schimbări, o parte din părinți le află și din presă. Din păcate, în mediul rural multe lucruri se află și din presă…”

De ce a exclus Belgia orele online

Oana Topală, profesor de limba română în Belgia: ”Anul școlar a început în Belgia pe 1 septembrie. Principala lecție pe care a învățat-o ministerul Educației belgian după carantină este că trebuie să excludă predarea online. Activitatea didatică are loc acum doar în clasă. De ce a exclus Belgia orele online? Este important de știut. Au constatat că orele online au dus la accentuarea inegalităților sociale între copii iar orele de acasă au dus la abandon școlar. În acest moment activitatea didactică este doar la scoală. Copiii de până la 12 ani nu sunt obligați să poarte mască, doar adulții. Nu există distanțare socială. Se joacă împreună, mănâncă împreună, dar se pune accent pe igienă. Mesajul este că vieților lor nu trebuie să fie afectate. Elevii de peste 12 ani trebuie să poarte mască la școală și să fie atenți la distanțarea socială.”