• Lucrările de reabilitare finalizate de la începutul anului școlar afectează dinamica actului de educație.
  • Organizarea copiilor în schimburi cu pauze scurte, bulversează programul părinților și capacitatea de învățare a copiilor.
  • Grădinițele din Sectorul 5 sunt în reabilitare de ani de zile,lăsând preșcolarii în condiții neadecvate.

Școala a început cu flori și zâmbete, dar nu pentru toți elevii. Unele instituții de învățământ sunt încă în șantier.

În București avem probleme de infrastructură în școli. Instituțiile se confruntă cu lucrări suspendate și clădiri deteriorate.

Cine e de vină și ce impact au aceste probleme asupra elevilor?

Recomandări

PAS CU PAS...SPRE SENAT
BORIS FACE RAVAGII ȘI ÎN ITALIA
CLOONEY AȘTEAPTĂ ALEGERILE
AL FAYED E ACUZAT
TRUMP ARE UN NOU MITING
MADURO E ÎNVINGĂTOR

Cum afectează întârzierile în lucrările de reabilitare condițiile de învățare pentru elevi? Ce trebuie să învețe autoritățile de la școlile private?

„Cred că lucrările de reabilitare nefinalizate la începutul anului școlar afectează dinamica actului de educație. Iar dacă școala respectivă alege organizarea copiilor în schimburi, cu pauze scurte, cum se procedează de cele mai mulți ori, bulversarea programului părinților și afectarea copiilor sunt garantate. 

Pentru că există la momentul acesta multe școli în București în care și-au împărtit programul în 3 schimburi și în momentul în care ca părințe duce copilul la ora 8 și la ora 11 sau 10.40 trebuie să-l preiei, cred că, în vedere și traficul din București, tot ce înseamnă eficiență pentru un părinte se dă peste cap. Astfel încât ideal este ca această situație a șantierelor și a schimburilor propuse copiilor, mai ales școlarilor mici, ar trebui evitat”, a declarat Ramona Coman, profesor la o școală privată, pentru Aleph News.

Ce măsuri ar trebui luate pentru rezolvarea acestor probleme?

„Probabil că o organizare mai bună la nivel de infrastructură. Acum, de cele mai multe ori, în orașele mici, aceste organizări sunt mai ușor de făcut. În ceea ce privește Bucureștiul și orașele mari, într-adevăr, aici problemele sunt mai numeroase pentru municipalitate și se văd în situația de a organiza învățământul în schimburi.

Concret, probabil că ar trebui realizată o bugetare alocată mai din timp, astfel încât șantierele să fie finalizate la începutul anului școlar, și o resursă umană mai aplicată la nevoile copiilor”, a declarat Ramona Coman, profesor la o școală privată, pentru Aleph News.

Citește și