• Ana Petraş, elevă: De acasă, nu văd ce scrie profesorul pe tablă
  • Alina Pandele, profesoară: Intonaţia trebuie să fie clară ca elevii să ne poată auzi
  • Daniela Voinea: Am făcut poze cu tabla, cu rezumatul, atunci când nu am reuşit altfel

Când spui „școală online” te gândești „ce poate fi așa greu?”. Stai în fața laptopului sau al calculatorului, asculți și scrii. Nu e însă deloc așa ușor.

Ana Petraş e elevă în clasa a X-a şi învaţă online încă de când a început noul an şcolar. Fiecare oră e o aventură. Conexiunea la internet este de multe ori foarte slabă, iar la tablă nu prea se înţelege nimic.

„La noi la şcoală nu se vede la tablă, depinde de profesor cum vorbeşte ca să se audă. Noi cei de acasă trebuie să ne transcriem tot după ce se termină orele. Profesorii nu prea bagă în seamă ambele grupe”, spune eleva.

Recomandări

MACRON FACE O PROMISIUNE FRANCEZILOR
PROBLEME LA GRANIȚĂ
ORBAN, ACUZAT CĂ FOLOSEȘTE MAȘINĂRIA FRICII
TESLA ȘI-A REDUS CU 14% PERSONALUL
CE S-A ÎNTÂMPLAT CU GRUPUL WAGNER?
MACRON NU MAI APARE PE AFIȘELE PARTIDULUI

„Având în vedere că suntem o şcoală din Bucureşti, suntem un liceu cu peste 1.600 de copii este inadmisibil ce se întâmplă şi sperăm că se vor schimba lucrurile. Este foarte, foarte greu să ţii copilul motivat. Clar îşi pierde interesul pentru şcoală”, a declarat un părinte.

Alina Pandele e profesoară la Școala Gimnazială ”Sfinţii Voievozi”, din Capitală. Se pune în locul elevilor care învață de acasă și știe că nu trebuie să se miște din fața camerei cu microfon, pentru ca și ei să o poată vedea și auzi.

În plus, și-a dat seama că, dacă tabla e udă, nu se mai vede nimic pe ea. Şi vocea ei trebuie să fie puternică şi să aibă intonaţie. Altfel… praful se alege de oră pentru cei care învaţă de acasă.

„Intonaţia noastră trebuie să fie cât mai clară, lucrăm pe partea asta cu dicţia, ca să ne putem auzi. Trebuie să avem grijă să stăm cât de cât în tablă atunci când elevul nu înţelege, să-i arătăm fix acolo pe text”, spune profesoara.

„Am recurs la WhatsApp, cu poze de pe tablă. Ei ne auzeau, nu vedeau tabla, trasmiteam pozele de pe tablă, transmiteam rezumatul lecţiei. Este normal să avem nevoie de un alt sistem de Internet, o conexiune pe fibră optică. Nu acel wireless cu care lucram noi de obicei”, a declarat directoarea Daniela Voinea de la Școala Gimnazială ”Sfinţii Voievozi”