- Lecţiile online pentru preşcolari nu sunt o reuşită
- Copiii sub 6 ani învaţă doar prin joc, imitare şi interacţiune
- Statul în faţa device-urilor le poate crea dificultăţi de concentrare
- Copiii între 3 şi 6 ani ar trebui să stea cel mult o oră, pe zi, în faţa device-urilor
- 654 de unităţi de învăţământ sunt în scenariul roşu
Școlile şi grădiniţele închise din cauza infectărilor cu noul coronavirus, au mutat cursurile pe internet. Iar orele online îi adorm, uneori la propriu, pe cei mici.
Cam la fel stau lucrurile şi în România. Radu este din Braşov şi la cei patru ani ai săi este nevoit să facă grădiniţa online. Plictisit să stea în faţa laptopului a decis să se tundă singur.
Toți copiii preferau să meargă la grădiniță, pentru că erau în colectiv.
Şi Carla, sora lui Radu, care acum este în clasa zero, a făcut în primăvara lecţiile online la grădiniţă.
Andra, mama celor doi, este specialist în nutriţie şi face consultaţiile online cu clienţii.
E un chin să îşi facă bine treabă şi să îi ofere atenţie lui Radu, în acelaşi timp.
Andra Popp: „Ne chinuim vreo jumătate de oră să intre în online după care vreo ora ne alergăm prin casă şi îmi spune că se plictiseşte şi vrea la joacă şi că nu mai vrea”.
Carmina, educatoare, a ţinut toate cursurile online pe perioada izolării. A găsit tot felul de trucuri, dar 90% dintre micuţi nu reacţionau.
Carmina Nicolescu: „La această vârstă copiii nu pot fi atenţi în online şi nici nu e indicat să ţii un copil de vârsta aceasta în online. Dacă ne gândim înainte de pandemie cât de mult se vorbea de acest lucru, un copil să nu stea pe tabletă, pe telefon, iar noi acum asta facem”.
Specialiștii susțin că, până la vârsta de 3 ani, accesul la device-uri ar trebui interzis.
Cei care au între 3 şi 6 ani ar trebui să aibă voie o oră, iar între 6 şi 12 ani maximum 2 ore pe zi. Altfel copiii ar putea să aibă probleme de concentrare, iar procesul de învăţare să devină mai greoi.