Școlile din România pot angaja psihologi și psihoterapeuți. Deca a stabilit, după 13 ani, care este diferența dintre psihologul școlar și consilierul școlar

De mai bine de 13 ani, funcția de consilier școlar a fost un fel de…struțo-cămilă, adică, putea fi ocupată de persoane cu diverse specializări. Acum, Ministerul Educației face lumină și vine să stabilească exact care este diferența dintre psihologul școlar și consilierul școlar. Astfel, pentru prima dată, școlile vor putea să angajeze profesori psihologi, care pot fi și psihoterapeuți. Concret, aceștia pot oferi psihoterapie elevilor și pot da chiar și diagnostice.


Cei mai mulți dintre consilierii școlari au studii în științele educaționale, ceea ce înseamnă că nu se pot ocupa de problemele comportamentale ale elevilor. Iar psihologii nu pot oferi elevilor consiliere profesională, de exemplu.

De aceea, școlile au nevoie atât de psihologi, cât și de consilieri ca să acopere nevoile elevilor și părinților.

Nevoia de a diferenția cele două categorii de specialiști a fost invocată de rectorul Universității „Babeș-Bolyai, Daniel David. „Un consilier școlar, care este și psiholog, se poate ocupa de unele probleme care țin de psihologie. Nu se poate ocupa, de exemplu, de tehnici de învățare și tehnici de predare. Un consilier școlar care a terminat științele educației nu va putea să facă față problemelor de comportament pe care le are un copil. Noi ne prefacem că angajăm experți”.

Chiar dacă Ministerul Educației a suplimentat numărul de consilier în școli, până la aproape 3.300, tot sunt puțini raportat la numărul de elevi. Pentru că un consilier se ocupă, în medie de 1000 de elevi.

Exit mobile version