- Profesorii și directorii de școli se plâng că nu e o situație care poate fi rezolvată într-un an sau peste vară.
- Lipsa profesorilor de real este o problemă cu care sistemul se confruntă de ani de zile.
- Principala cauză este că absolvenții de liceu nu mai sunt atrași de facultățile de mate, fizică sau chimie.
Școlile românești sunt văduvite de profesori de fizică, chimie sau matematică. Ministerul Educației, prin secretarul de stat Florian Lixandru, spune că, la 1 septembrie, sistemul avea un deficit de 1.000 de profesori pentru științele fixe. Dar problema s-a rezolvat în stil românesc. Aducem la catedră profesori pensionari și profesori necalificați, adică studenți.
Profesorii și directorii de școli se plâng că nu e o situație care poate fi rezolvată într-un an sau peste vară. Lipsa profesorilor de real este o problemă cu care sistemul se confruntă de ani de zile. Principala cauză este că absolvenții de liceu nu mai sunt atrași de facultățile de mate, fizică sau chimie.
Iar cei care vor să fie profesori spun că subiectele la titularizare sunt prea dificile. Cât de dificile, nu știe să ne spună secretarul de stat Lixandru pentru că nu este profeslor de fizică. În anul școlar trecut, peste 44.600 de profesori necalificați au predat în școlile românești.
„La 1 septembrie era un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național și a fost acoperit pentru că urmează etapa de acordare a plății cu ora pentru titulari, mai vin și pensionarii și necalificații, adică studenții”, a declarat Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației la DC News.
Florian Lixandru a adăugat că „studenții nu mai merg către Facultatea de Fizică și profesorii se plâng că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile la această disciplină”.
Acesta precizat, însă, că „legea învățământului preuniversitar, încurajează cumva, atrage tineretul către zona de către cariera didactică prin acel master didactic care le permite studenților să și studieze, să obțină și o bursă pe perioada pe care desfășoară masterul didactic, iar ulterior, în momentul în care vor merge în unitățile de învățământ ca și debutant, să beneficieze de o perioadă de mentorat, de o reducere a catedrei, astfel încât să poată pregăti și să susțină examenul de licențiere, care nu se va mai numi definitivat se va numi examen de licențiere”.