- Sorin Cîmpeanu a demisionat, joi, din funcţia de ministru al Educaţiei.
- „Am decis, din proprie iniţiativă, să demisionez din funcţia de ministru al educaţiei” , transmite el.
- El apreciază că în mandatul său de ministru al educaţiei a reuşit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”.
Sorin Cîmpeanu a demisionat, joi, din funcţia de ministru al Educaţiei. „Am decis, din proprie iniţiativă, să demisionez din funcţia de ministru al educaţiei” , transmite el.
„Am decis, din proprie iniţiativă, să demisionez din funcţia de ministru al educaţiei. A fost o şansă şi o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învăţământ. Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam şi una şi alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorinţa de a schimba lucrurile în bine. Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent şi am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la şcoală cu prezenţă fizică. Am militat în mod constant şi am asigurat cadrul legal pentru ca finanţarea educaţiei să crească” , scrie pe Facebook Sorin Cîmpeanu.
El apreciază că în mandatul său de ministru al educaţiei a reuşit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată” :
1. un sistem de educaţie timpurie integrat, prin preluarea creşelor în sistemul de învăţământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învăţământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educaţie, iar acum educaţia are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat şi sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului şcolar – prima rundă (1,14 miliarde lei) şi toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităţilor româneşti (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de director în şcoli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoaşterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru şi curriculumului aferent – o schimbare atât de mult aşteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în şcoli de la 150 de unităţi la 450 de unităţi de învăţământ;
9. introducerea învăţământului dual la nivel universitar;
10. internaţionalizarea universităţilor româneşti prin reglementarea diplomei joint degree.
„Şi multe altele………Am elaborat proiectele Legilor “România Educată” şi am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin aşteptărilor şi nevoilor reale ale societăţii. Sunt omul care construieşte şi nu sunt omul care dărâmă!
Cu toţii avem obligaţia să contribuim şi să susţinem reforma în educaţie! Cred în România Educată şi voi susţine Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector şi de senator. Proiectele legilor ,,România Educata” reprezintă cea mai buna şansa pentru o educaţie aşa cum cred ca ne dorim cu toţii. Altfel, în lipsa unui acces echitabil la o educaţie de calitate, vor fi şi mai mulţi oamenii care nu percep conţinuturi şi nu înţeleg adevăratul sens al cuvintelor. Le mulţumesc tuturor celor care, cu onestitate, au ales sa susţină educaţia” , încheie Cîmpeanu.