• Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă seara, că susține utilizarea testelor non-invazive, bazate pe salivă, în școli
  • Ministrul a precizat că aceste teste non-invazive presupun administrarea de către orice persoană, chiar și de către persoane fără competență medicală
  • În prezent, în școli se folosesc teste rapide antigen, pentru care părinții trebuie să își exprime acordul

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă seara, că susține utilizarea testelor non-invazive, bazate pe salivă, în școli, pentru ca starea de siguranță în școli să se îmbunătățească și elevii să nu mai fie traumatizați.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a fost întrebat, sâmbătă seara, la Realitatea Plus, de ce România nu aplică exemplul Franței și Austriei, de a folosi testele pe bază de salivă, pentru elevi, aceste teste fiind non-invazive.

„Și eu știu că sunt nu numai în Austria și Franța, sunt și alte state europene care folosesc aceste teste non-invazive pe bază de salivă. Nu știu să vă răspund, nu vreau să mă scuz că excede limitelor de competență ale Ministerului Educației, dar atât cât voi putea să susțin această idee, susțin utilizarea testelor non-invazive, bazate pe salivă pentru ca starea de siguranță în școli să se îmbunătățească”, a spus Cîmpeanu.

Recomandări

IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA
CE RATING DĂ FITCH?
CARE-I MODA ÎN 2025?
UNDE FACI COWORKING?
CARE-I TRENDUL PE TIKTOK?

Ministrul a precizat că aceste teste non-invazive presupun administrarea de către orice persoană, chiar și de către persoane fără competență medicală, iar atâta vreme cât doar 18% dintre școlile din România au cabinete medicale școlare, aceste teste rapide ar putea să facă posibilă testarea în orice școală, indiferent dacă are sau nu cabinet medical.

În prezent, în școli se folosesc teste rapide antigen, pentru care părinții trebuie să își exprime acordul, acestea urmând să fie făcute de personal medical specializat. Mulți dintre părinți refuză, considerând procedura traumatizantă pentru copii.