• Actul educaţional a fost agrav afectat de pandemie
  • Studii din 2020 arată ca mima sau scrisul de mână sunt eficiente pentru învăţare
  • Cătălina, profesoară: Dacă profesorul pune pasiune în actul învăţării, nu există bariere

Pandemia a pus în lumina reflectoarelor în acest an educaţia. Mai multe studii realizate arată că scrisul de mână sau mima în învăţare sunt mai eficiente decât repetarea cu voce tare sau sublinierea ideilor principale.

Cum facem să ne adaptăm şi noi stilul de învăţare la nevoile actuale ale elevilor? Spre exemplu, Cătălina Georgescu, profesoară de limba engleză la ICHB, îşi ghidează activitatea după un celebru citat. O singură metodă are efect în educaţie: predarea prin fascinaţie.

Cătălina Georgescu, profesoară de limba engleză: „Sunt bazate în primul rând pe activităţi online, activităţi care sunt engaging, copiii tastează rapid anumite cuvinte, sunt foarte activi pe parcursul orei. (…) Depinde de profesor şi de fiecare metodă de predare în parte, pentru că orice barieră se poate distruge linia când e vorba de pasiunea şi a elevului şi a profesorului împreună.”

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

O problemă pe care a sesizat-o Cătălina este că mulţi profesori sunt focusaţi pe materie şi nu pe utilitatea ei în viaţa copilului. Rareş Cîrligeanu, expert în educaţie, spune care ar fi recomandările pentru profesori.

Rareş Cîrligeanu, expert în educaţie: „Profesorii de la clasă să fie în stare să explice copiilor ce învăţăm la chimie şi este util şi la biologie, ce învăţăm la matematică şi este util la fizică. Dintr-un singur obiect, copilul descoperă şi îşi pune singur întrebările şi descopera noţiunea de la mai multe materii.”