- 10% din profesori au încredere în A.I. la lecții, arată un nou studiu.
- A.I. poate analiza performanța elevilor în timp real sau oferi sugestii profesorilor de îmbunătățire a metodelor de predare, în funcție de nevoile fiecărui copil.
- Poate accentua inegalitățile sociale, întrucât nu toți elevii au acces la tehnologie de înaltă calitate.
Cum ar fi ca lucrările elevilor să fie corectate cu ajutorul Inteligenței Artificiale? O profesoară din SUA face deja acest lucru și cere instrumentului A.I. să-i ofere idei despre cum ar putea să fie îmbunătățită lucrarea.
Trebuie să verifice cu atenție conținutul generat de Inteligența Artificială. Pe de altă parte, studiul unei asociații de profil arată că doar jumătate dintre profesorii români au auzit de Inteligența Artificială și 10% dintre ei au încredere că o pot folosi la lecții.
A.I. poate analiza performanța elevilor în timp real sau oferi sugestii profesorilor de îmbunătățire a metodelor de predare, în funcție de nevoile fiecărui copil. În același timp, poate accentua inegalitățile sociale, întrucât nu toți elevii au acces la tehnologie de înaltă calitate.
„Vestea bună e că, la fel ca în pandemie, când am observat că profesorii aveau sau nu aveau vreo formă de pregătire pentru utilizarea tehnologiei în sala de clasă, a depins mult de apetitul lor și de dorința lor de a învăța ca ei să se adapteze la noile condiții și să accelereze această transformare de predare digitală. Inteligența Artificială, ChatGPT sau alte tipuri de produse au venit imediat după pandemie. Sunt profesori care au introdus deja facilitățile oferite de acest instrument în spațiul școlar”, a declarat Daniela Vișoianu, expert în educație, la Aleph News.
În martie 2023, peste 100 de milioane de oameni foloseau deja ChatGPT.
Citește și