• 62% dintre elevii din România afirmă că se plictisesc des în timpul orelor.
  • Studiu CNPEE: 55% dintre elevi spun că profesorii nu mai inspiră dorința de învățare.
  • În cadrul studiului, elevii au spus că vor mai multe experimente și lucrări de laborator.

Mai bine de jumătate dintre elevii de liceu din România spun că profesorii lor nu le trezesc dorința de a învăța, arată un studiu realizat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Mai mult, elevii consideră că lecțiile sunt prea teoretice și cer mai multe experimente și lucrări de laborator.

Cum poate fi schimbată dinamica la clasă


Cătălin Ciupală, profesor de matematică la la Colegiul „Şaguna” din Braşov, spune că pasiunea pe care profesorii o arată sau nu, este observată de elevi.

„Cred că cel mai important este entuziasmul cu care mergem la ore. Pentru că entuziasmul este molipsitor. Dacă un profesor este entuziasmat, merge la ore cu plăcere, iubește materia și acest lucru se vede pe fața lui, atunci acest entuziasm se poate transmite și către elevi. Nu în totalitate, dar în bună parte”, a spus Cătălin Ciupală, la Aleph News.

Recomandări

KATE ÎMPLINEȘTE 43 DE ANI
NE ÎNȚELEGEM ȘI NOI?
UE SUSȚINE UCRAINA ȘI FĂRĂ SUA
VOTĂM DIN AN ÎN PAȘTI
ACUZAȚII DIN GROENLANDA
UCRAINA VREA LOCUL UNGARIEI

Ce rol joacă programa școlară

Cătălin Ciupală: „În ceea ce privește motivarea sau demotivarea elevilor legată de programa școlară, aceasta este influențată în principal de examene. Avem o mentalitate de a ne concentra pe rezultate. Observați că, de cele mai multe ori, noi, ca societate, discutăm despre rezultatele la evaluare națională sau bacalaureat, despre procentaje de promovabilitate și altele. Ori acest lucru, în opinia mea, ar trebui schimbat.

Ar trebui să ne concentrăm nu pe rezultate, ci pe proces. În momentul în care te concentrezi pe proces, lucrurile se schimbă radical. Așadar, cred că marea problemă a noastră, ca societate, este că ne concentrăm prea mult pe rezultate și prea puțin pe proces”.

Citește și