- 60% dintre elevii de clasa a 5-a își întreabă profesorii cum să învețe.
- Până în clasa a 11-a doar 20% își mai întreabă profsorii cum să învețe.
- Elevii de clasa a 8-a și a 12-a le cer sfaturi profesorilor.
Copiii se antrenează pentru maratonul notelor bune mai mult decât pentru viitorul lor! Mai mult de jumătate dintre elevii români se concentrează să rețină informațiile doar pentru teste – învață mecanic, apoi uită după ce trec examenele, arată studiul „Școala mai aproape” realizat de Teleskop. Cercetarea a fost făcută în perioada februarie-martie anul acesta pe 9.000 de elevi din 43 de școli.
Pe măsură ce elevii avansează în ani de școală, discuțiile cu profesorii despre metodele de învățare devin tot mai rare. În clasa a 5-a, aproape 60% dintre elevi spun că vorbesc cu profesorii despre cum să învețe mai eficient. Până în clasa a 11-a, puțin peste 20% afirmă același lucru. În clasele a 8-a și a 12-a, există o ușoară creștere în aceste discuții datorită examenelor pe care le au.
Profesorii trebuie să mențină un echilibru între rutina obișnuită și pregătirea pentru examene, așa încât elevii să nu mai sufere de fenomenul „uitării a doua zi”. Autoarea raportului le recomandă profesorilor activitți diverse unde sunt implicați toți elevii.
Și când elevii nu sunt la școală, își dedică timpul liber telefoanelor. Adolescenții experimentează zilnic viața de prizonier. Tinerii cu vârste cuprinse între 13 şi 15 ani petrec, aproape 16 ore în faţa ecranelor, arată o analiză făcută de Asociaţia ALIAT. În comparație cu un deținut care iese în aer liber 4 ore pe zi, adolescenții își petrec timpul mai mult în casă decât afară.
Fie că e vorba de platformele de social media, sau de jocurile video, tinerii nu se pot deslipi de calculatoare sau de telefoane. Ajung să-și verifice telefonul de aproape 500 de ori pe zi. Cea mai bună soluție ar fi limitarea timpului petrecut în faţa ecranelor la un maximum de două ore pe zi, spun specialiștii.