• În Suedia, există un sistem școlar fără examene, în care elevii avansează la nivelurile următoare pe baza notelor.
  • Unii cercetători suedezi propun eliminarea notei F din sistemul de evaluare, considerând că aceasta generează presiune inutilă și stres pentru elevi.
  • Cercetătorii subliniază necesitatea unor elevi care să aibă curajul de a greși și să încerce din nou și din nou.

În Suedia, există un sistem școlar fără examene, în care elevii avansează la nivelurile următoare pe baza notelor. Notele, reprezentate de literele A, B, C, D, E și F, sunt acordate începând din clasa a șasea, primele cinci fiind de trecere. Elevii sunt evaluați în funcție de competențele demonstrate, iar profesorii trebuie să înțeleagă obiectivele pentru anul școlar și să stabilească planuri de evaluare în consecință.

Pentru admiterea la liceu în Suedia, elevii trebuie să obțină note de trecere la anumite materii, inclusiv suedeză, engleză și matematică. Unii cercetători suedezi propun eliminarea notei F din sistemul de evaluare, considerând că aceasta generează presiune inutilă și stres pentru elevi, părinți și profesori. În plus, se constată că notele mici începând cu clasa a șasea au un impact negativ asupra elevilor.

Cum arată sistemul de învățământ suedez

Este important de menționat că nota de ne-calificare a fost introdusă acum 25 de ani, iar până atunci majoritatea elevilor aveau acces la liceu. În consecință, anual, aproximativ 16.000 de absolvenți de clasa a noua nu reușesc să intre direct la liceu. Cercetătorii subliniază necesitatea unor elevi care să aibă curajul de a greși și să încerce din nou și din nou. Consideră că introducerea testelor pentru evaluarea nivelului de cunoștințe în stadiu timpuriu este greșită, deoarece îi expune pe copii la experiența eșecului și marginalizării în timpul copilăriei.

Recomandări

CINE E KAROLINE LEAVITT?
MUSK, SABOTAT DE A.I.
UNESCO EȘTI TU!
CÂT INVESTIM ÎN RESEARCH?
DE UNDE VEZI LEONIDELE?
ȘTII DE VREME?

Există voci care susțin că simpla prezență a unui elev la ore ar trebui să fie suficientă pentru a obține note de trecere, altfel încrederea în sine și motivația de a învăța pot fi grav afectate. Elevii care întâmpină dificultăți în învățare ar trebui încurajați să depună mai mult efort și să primească sprijin, deoarece amenințarea cu note slabe pedepsește elevii care au cea mai mare nevoie de ajutor.

Citește și