• 32% dintre profesorii din SUA au declarat că acțiunile privind clima fac parte din programă.
  • Profesorii din America spun că instruirea pe această temă poate face știința mai accesibilă.
  • New Jersey și Connecticut cer lecții despre schimbările climatice și despre educația climatică.
  • În statul California toate școlile integrează la momentul ăsta materia „științe ale mediului”.

Sustenabilitatea devinde materie în școlile din SUA pentru că acest domeniu îi încurajează pe elevi să gândească creativ, să dezvolte soluții inovatoare și crește interesul lor în ceea ce privește rezolvarea problemelor globale legate de schimbările climatice, scrie New York Times.

Avem orare cu multe materii, dar sunt ele cele care chiar contează pentru viitorul copilului tău? Copilul tău trebuie să afle lucruri noi, îți spui. Dar apoi te întrebi că profesorii au suficientă pregătire.

Un sondaj de la Smithsonian Gallup arată că 83 dintre profesori cred că predarea sustenabilității este extrem de importantă în școli și poate avea un impact semnmificativ la nivel global.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

SUA este cu un pas în față


Cu toate astea, ce ne împiedică să aducem în sistemul educational din România o astfel de materie și care sunt impedimentele pe care ar trebui să le depășim. În primul rând este vorba despre indiferența cu care este tratată problema schimbărilor climatice la nivel național.

Mai apare problema mentalității care se pune sub forma ,,Eu singur nu pot schimba nimic”, iar de aici rezultă că mulți nu înteleg importanța studierii sustenabilității în contextul în care fiecare schimbare mică are efecte mari la scară globală.

Citește și: