- Jocurile cu inteligență artificială, care se adaptează la nivelul fiecărui elev și oferă feedback personalizat, sunt viitorul educației.
- Tehnologia a pătruns puternic și în domeniul educației, iar jocurile video reprezintă una dintre cele mai promițătoare inovații.
- Unii critici consideră că tehnologia distrage mai mult decât ajută.
Jocurile cu inteligență artificială, care se adaptează la nivelul fiecărui elev și oferă feedback personalizat, sunt viitorul educației. Tehnologia a pătruns puternic și în domeniul educației, iar jocurile video reprezintă una dintre cele mai promițătoare inovații. Nu toată lumea este convinsă de beneficiile aduse de jocuri. Unii critici consideră că tehnologia distrage mai mult decât ajută. Chiar dacă dezbaterea continuă, este cert că jocurile educaționale cu inteligență artificială, care se adaptează la fiecare elev au un potențial imens de a revoluționa experiența de învățare.
„Viitorul poate să arate bine. Dacă ne uităm, în condițiile actuale de învățare, într-o clasă cu 28 de elevi, feedback-ul în timp real și personalizat este imposibil de dat de către un singur profesor, așa că integrarea inteligenței artificiale nu poate decât să ușureze procesul de învățare și dacă adăugăm și procesul de gamificare, asta pur și simplu transformă foarte mult experiența de educație. Ne putem imagina în viitor o clasă în care elevii pot să acceseze lumi virtuale cu ajutorul căștilor de VR și a inteligenței artificiale și pot testa cu profesorii noțiuni de fizică, de chimie”, a explicat Mirela Mărcuț, expert politici publice digitale, la Aleph News.
Un studiu publicat în Computers & Education arătă că elevii care au învățat folosind un joc educațional adaptativ cu IA au obținut rezultate mai bune la teste comparativ cu metodele tradiționale. Cercetătorii de la University of Cambridge au demonstrat că jocurile video personalizate sporesc motivația și implicarea activă a elevilor în procesul de învățare.
Platforma Knewton folosește IA pentru a adapta în mod dinamic cursul online la nivelul fiecărui student, ceea ce a dus la o rată mai mare de promovare a examenelor. Jocul Richard the Ranger, care învață noțiuni de programare în Python, generează în mod procedural exerciții și indicații personalizate pentru fiecare elev în parte. Proiectul ELEKTRA din UE utilizează jocuri educaționale cu IA pentru elevii cu dificultăți de învățare, ajutându-i să progreseze în ritmul lor.
Citește și:
- Italia va da în judecată Austria în fața Curții de Justiție a UE pentru blocarea punctului de frontieră Brenner. Ce anunț a făcut vicepremierul Matteo Salvini
- iPhone 15 Pro Max VS. S23 Ultra. Ce telefon câștigă lupta pentru cele mai bune poze
- Târgul imobiliar al toamnei s-a deschis astăzi la Palatul Parlamentului. Dezvoltator: „Se va continua o creștere de prețuri, care este deja destul de accentuată în ultimii 2-3 ani”