• UNESCO a publicat joi primul său ghid privind utilizarea AI generativă (GenAI) pentru educație.
  • S-a cerut interzicerea GenAI, în cazul în care ar priva elevii de oportunități de dezvoltare a abilităților cognitive și sociale prin observații ale lumii reale.
  • În timp ce China a formulat reguli privind GenAI, Actul AI al Uniunii Europene este probabil să fie aprobat în cursul acestui an.

UNESCO a publicat joi primul său ghid privind utilizarea IA generativă (GenAI) pentru educație, îndemnând agențiile guvernamentale să reglementeze utilizarea tehnologiei, inclusiv protecția confidențialității datelor și stabilirea unei limită de vârstă pentru utilizatori, scrie Reuters.

Lansat de OpenAI și susținut de Microsoft în noiembrie, chatbot-ul GenAI ChatGPT a devenit aplicația cu cea mai rapidă creștere din lume până în prezent, iar apariția sa a determinat lansarea unor rivali, cum ar fi Google Bard.

Elevii folosesc GenAI, care poate genera orice, de la eseuri la calcule matematice, cu doar câteva rânduri de solicitări. „Ne străduim să aliniem viteza de transformare a sistemului de învățământ la viteza schimbării progresului tehnologic în aceste modele de învățare automată”, a declarat Stefania Giannini, director general adjunct pentru educație în Italia, pentru Reuters.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Printre o serie de instrucțiuni adunate într-un raport de 64 de pagini, UNESCO a subliniat necesitatea unor programe de AI aprobate de guverne pentru educația școlară, în educația și formarea tehnică și profesională.

„Furnizorii GenAI ar trebui să fie considerați responsabili pentru asigurarea aderării la valorile fundamentale și la scopurile legale, respectarea proprietății intelectuale și susținerea practicilor etice, prevenind totodată răspândirea dezinformarii și a discursului instigator la ură”, a spus UNESCO.

UNESCO a cerut chiar și interzicerea GenAI, în cazul în care ar priva elevii de oportunități de dezvoltare a abilităților cognitive și sociale prin observații ale lumii reale, practici empirice precum experimente, discuții cu alți oameni și raționament logic independent.

În timp ce China a formulat reguli privind GenAI, Actul AI al Uniunii Europene este probabil să fie aprobat în cursul acestui an. Alte țări sunt cu mult în urmă în elaborarea propriilor legi privind inteligența artificială.

Citește și: