• Raport UNESCO: Timpul petrecut în fața ecranului mobil afectează stabilitatea emoțională.
  • Franța a interzis telefoanele în școli încă din 2018.
  • În Olanda, telefoanele în școli vor fi interzise din 2024.

UNESCO vine cu un raport care susține interzicerea smartphone-urilor în școli. Există dovezi care arată că utilizarea excesivă a telefonului de către copil duce la o performanță școlară scăzută, iar timpul petrecut în fața ecranului afectează stabilitatea emoțională, scrie The Guardian. Obiceiul de a interzice telefoanele mobile a intrat timid și în conștiința profesorilor din România.

UNESCO a declarat că există dovezi cu privire la utilizarea excesivă a telefonului mobil

Sunt părinți care au încredere în capacitatea copiilor de a face diferența între folosirea telefonului mobil în scop educativ sau recreativ. Totul ține de educația primită acasă, spune Andreea Ionescu, fondator al grupului civic Părinții cer Schimbare.

Smartphone-urile ar trebui interzise în școli pentru a îmbunătăți învățarea și pentru a ajuta la protejarea copiilor de hărțuirea cibernetică, a recomandat un raport al ONU.

Recomandări

MANDAT DE ARESTARE
PUTIN RIPOSTEAZĂ
CLIMA PROVOACĂ DISCUȚII
JAMIE E ELIBERAT
VREI SĂ FII ANTREPRENOR
ATENȚIE LA VISCOL

UNESCO: Tehnologia digitală ar trebui să fie întotdeauna supusa unei „viziuni centrate pe om”

Unesco, agenția ONU pentru educație, știință și cultură, a declarat că există dovezi că utilizarea excesivă a telefonului mobil este legată de performanța educațională redusă și că nivelurile ridicate de timp în fața ecranului au un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor.

Agenția a spus că apelul său pentru interzicerea smartphone-urilor a transmis un mesaj clar: tehnologia digitală în ansamblu, inclusiv inteligența artificială, ar trebui să fie întotdeauna supusa unei „viziuni centrate pe om” a educației și să nu înlocuiască niciodată interacțiunea față în față cu profesorii.

Citește și