• Universitățile iau măsuri în ceea ce privește utilizarea de către studenți a ChatGPT-ului.
  • „Utilizarea textului generat de ChatGPT nu este permisă în nicio lucrare” , se arată într-un comunicat a unei universități.
  • ChatGPT a fost lansat gratuit în noiembrie anul trecut de către startup-ul american OpenAI.

Universitățile iau măsuri cu privire la utilizarea de către studenți a ChatGPT, un program de inteligență artificială susținut de Microsoft care generează texte ca răspuns la întrebări.

Utilizarea ChatGPT este din ce în ce mai restricționată pentru eseurile și alte lucrări ale studenților, iar aceștia sunt avertizați cu privire la pericolele legate de scurgerile de informații. Experții au subliniat că și membrii facultăților trebuie să ia măsuri adecvate.

Universitatea Sophia a făcut publică politica de notare privind ChatGPT și alți chatbots A.I.” pentru studenți și cadre didactice pe site-ul său oficial la 27 martie.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

„Utilizarea textului generat de ChatGPT și de alți chatboți de inteligență artificială nu este permisă în nicio lucrare” , se arată în comunicat. „În cazul în care utilizarea este confirmată de instrumente de detectare etc., se vor lua măsuri stricte.”

ChatGPT a fost lansat gratuit în noiembrie anul trecut de către startup-ul american OpenAI, în care Microsoft a investit miliarde de dolari, și este deja folosit de peste 100 de milioane de persoane din întreaga lume.

În timp ce ChatGPT oferă un nivel ridicat de confort, acesta poate oferi răspunsuri incorecte în domenii în care A.I. nu este complet pregătită sau poate duce la încălcarea drepturilor de autor. Există, de asemenea, riscul ca A.I. să dobândească informații confidențiale despre companii și să divulge aceste date unor părți terțe.

Este imposibil să le interzici studenților să folosească inteligența artificială în totalitate, așa că universitățile au restricționat utilizarea acesteia în pregătirea lucrărilor și au emis avertismente.

Pe 3 aprilie, Universitatea din Tokyo a postat pe site-ul său web un document intitulat Despre inteligența artificială de tip generativ” , care făcea referire și la alte tipuri de inteligență artificială. În document se precizează că temele trebuie să fie create de către studenții înșiși și nu pot fi create cu ajutorul A.I.”.

Președintele universității din Kyoto, Nagahiro Minato, a declarat că lucrările generate de A.I. au multe probleme. Scrisul necesită energie, dar vă va întări capacitatea de a gândi” , le-a spus el studenților.

Universitățile fac, de asemenea, apel la membrii facultăților să ia măsuri, scrie Japan Times.

Universitatea Tohoku a postat un anunț pe site-ul său oficial cu privire la utilizarea I.A. și a îndemnat cadrele didactice să regândească modul în care se dau subiectele pentru acasă și se administrează examenele. Acesta recomandă, de exemplu, verificarea modului în care va răspunde IA înainte de a atribui exerciții și rapoarte” și „trecerea la un format de examen care să le ceară studenților să scrie în clasă” .

Dr. Motohisa Kaneko, profesor la Universitatea din Tsukuba, a afirmat că interzicerea pur și simplă a utilizării inteligenței artificiale generative în redactarea eseurilor de către studenți este dificil de implementat”. „În schimb, el sugerează că profesorii ar trebui să fie mai creativi și să folosească metode cum ar fi examenele orale pentru a se asigura că elevii vor prezenta propriile idei și cunoștințe.”