• Majoritatea zoomerilor vor să urmeze studii superioare, dar părinţii pun presiuni asupra lor.
  • Pentru 85% din respondenţii unui sondaj, facultatea este importantă, dar doar 62% vor să o urmeze.
  • Psiholog: ,,adolescenţii pot să fie ghidaţi, dar să fie lăsaţi să-şi găsească propriul drum”.

Peste o jumătate din elevii care vor să meargă la facultate spun că părinţii pun presiune pe ei să intre la o facultate cu un renume bun, acestea sunt concluziile sondajului Gallup.

Sondajul a chestionat peste 3,000 de tineri din generaţia Z, iar 85% dintre respondenţi consideră educaţia universitară importantă, dar doar 62% susţin că vor să urmeze studii superioare după terminarea liceului.
Ruxandra Achim, profesor de limba română, spune că părinţii trebuie să observe de ce sunt atraşi copiii lor.

,,Cred că cel mai bine ar fi să vadă părinţii în ce măsură sunt atraşi copiii de un anumit domeniu, şi mai ales, să fie dispuşi să muncească în domeniul respectiv.
Pentru că într-adevăr, facultatea înseamnă studiul la alt nivel, dacă e să comparăm cu ce sunt obişnuiţi cu ce să facă pe parcursul liceului”. 

Recomandări

CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ
CÂT COSTĂ DISTRACȚIA?
CCR SUB LUPA SUA
RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII

Doamna profesoară Ruxandra Achim dă şi un sfat părinţilor despre ce anume nu trebuie să facă – să impună presiuni asupra elevilor

,,Trebuie să înţeleagă foarte limpede că efortul este preponderent individual, iarăşi o deosebire semnificativă în raport cu ceea ce se întâmplă la liceu, şi de asemenea, să nu încerce să proiecteze deasupra copiilor anumite aspecte pe care nu le-a putut realiza ei însişi ca părinţi. E foarte important să-i lase să-şi găsească propriul drum”.

Ambrosa Ana-Maria, psiholog, dezvăluie dacă presiunea părinţilor este cea mai bună cale de a-şi motiva copiii.

,,Recomand părinţilor să vorbească opţiunile pe care adolescentul le are în vedere, să-l ajute să obţină informaţii cât mai relevante şi mai detaliate despre facultatea dorită, să-i transmită adolescentului încredere, să-i reamintească despre responsabilitatea pe care o are şi să-l exploreze care îi sunt abilităţile, valorile şi realizările personale în cei 18 ani de viaţă…”