• Sindicatul actorilor din SUA, SAG-AFTRA, a încheiat un acord cu o platformă numită Narrativ.
  • Asta le permite actorilor să-și creeze copii digitale ale vocii lor și să le închirieze brandurilor pentru reclame audio.
  • Actorii își dau consimțământul pentru ca aceste copii digitale să fie folosite în anumite proiecte.

Actorii din SUA tocmai au obținut o super afacere. De acum, își pot replica vocea cu ajutorul Inteligenței Artificiale. O pot folosi în reclame audio, iar asta le poate aduce un venit substanțial. Și cel mai important, totul se face cu acordul lor.

Sindicatul actorilor din SUA, SAG-AFTRA, a încheiat un acord cu o platformă numită Narrativ, care le permite actorilor să-și creeze copii digitale ale vocii lor și să le închirieze brandurilor pentru reclame audio. Practic, actorii își dau consimțământul pentru ca aceste copii digitale să fie folosite în anumite proiecte, dar atenție, pot să aleagă și cu ce branduri vor să colaboreze. Așa că, dacă un brand nu le place, pot să refuze fără probleme.

E o schimbare majoră în industrie, drepturile lor sunt bine protejate și au șansa de a câștiga bani din confortul casei. Cine știe, poate vocea actorului tău preferat va fi în următoarea reclamă pe care o auzi la radio – și totul, cu doar câteva click-uri și un acord bine semnat!

Recomandări

SIMȚI MAGIA SĂRBĂTORILOR
MAȘINA CARE TE SPALĂ
AJUTOR PENTRU CLIMĂ
GREVE ÎN ITALIA
EDITORIALUL LUI CRISTOIU

Un alt avantaj este că actorii își stabilesc singuri prețurile. Există un tarif minim impus de sindicat, dar în rest, totul depinde de ei. Și dacă vor să iasă din joc, platforma trebuie să șteargă imediat replica vocală și toate înregistrările legate de aceasta. Deci este o mare realizare pentru actori, mai ales că în trecut existau temeri că A.I.-ul ar putea înlocui complet vocile umane fără acordul acestora.

Citește și