• Alessandro Michele, directorul de creație din spatele ascensiunii stratosferice a Gucci, pleacă.
  • Potrivit publicației de specialitate Women’s Wear Daily, plecarea lui Michele va fi anunțată în mod oficial de către compania mamă a Gucci, Kering.
  • Trecând prin anii ’70, ’80 și ’90, colecțiile sale au fost renumite pentru faptul că erau mixte și cu totul neobișnuite.

Alessandro Michele, directorul de creație din spatele ascensiunii stratosferice a Gucci, pleacă. Potrivit publicației de specialitate Women’s Wear Daily, plecarea lui Michele va fi anunțată în mod oficial de către compania mamă a Gucci, Kering.

WWD susține că designerul pleacă după ce i s-a cerut  să inițieze o schimbare puternică de design pentru a restabili strălucirea brandului”. De când a preluat conducerea casei italiene în 2015, Michele a condus o perioadă de creștere uriașă, deoarece clienții s-au grăbit să cumpere estetica sa geek chic și maximalistă. Trecând prin anii ’70, ’80 și ’90, colecțiile sale au fost renumite pentru faptul că erau mixte și cu totul neobișnuite.

În timpul unui parteneriat bun cu directorul general Marc Bizarri, Michele a condus vânzări de top între 2015 și 2019, inclusiv un salt de cinci ori în profituri. În februarie 2015, la debutul său de modă masculină pentru casa de modă, modelele masculine au defilat pe podium în bluze cu pussy-bow, ceea ce a făcut din Gucci o marcă de referință aproape peste noapte.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Cu toate acestea, o astfel de creștere este dificil de menținut, iar recent, steaua Gucci pare să se fi diminuat, pe măsură ce clienții au întors spatele la viziunea autobiografică a lui Michele asupra modei. Vânzările au scăzut, iar Gucci a încetat să mai fie jucătorul vedetă al Kering.

În timpul pandemiei, Michele a fost unul dintre designerii care au cerut reducerea numărului de colecții de modă pe an, invocând risipa și epuizarea ca un apel la schimbare. Michele s-a alăturat altor câțiva designeri care au anunțat anul trecut că numărul de prezentări anuale va fi redus de la cinci la doar două, spunând că „hainele ar trebui să aibă o viață mai lungă” și că viitoarele sale colecții vor fi „fără anotimpuri”.

Cu toate acestea, după câteva sezoane de prezentări în afara sezonului, Michele a fost nevoit să se retragă în mod umilitor de când Gucci a revenit în programul principal de modă.

Miercuri, WWD a citat o sursă care a declarat că lui Michele i s-a cerut „să inițieze o schimbare puternică de design” pentru a aprinde focul sub brand, și că designerul nu a îndeplinit cererea. Raportul WWD spunea că președintele și directorul general al Kering, Francois-Henri Pinault, a avut în vedere o schimbare de ritm pentru brand.