• Din cauza răspândirii coronavirusului în cele mai multe state americane, autoritățile au decis sistarea unei campanii de publicitate pentru lupta cu Covid-19, în care apăreau Moș Crăciun și echipa sa.
  • Un înalt funcționar al administrației Trump se gândise ca Moșul să promoveze beneficiile unei vaccinări împotriva Covid-19, oferind vaccinare echipei lui Moș Crăciun în fața publicului larg.
  • Unii lideri democrați, dar și unele celebrități au criticat luna trecută campania, exprimându-și temerile că aceasta va fi o campanie de propagandă politică deghizată într-una de sănătate publică.

O agenție federală de sănătate din SUA a oprit o campanie de publicitate pentru coronavirus, finanțată cu 250 de milioane de dolari, care oferise și un acord special de vaccinare celor care interpretau rolul lui Moș Crăciun și al celor care îl însoțeau pe acesta, relatează The Wall Street Journal.

Michael Caputo, un secretar asistent al Departamentului de Sănătate și Servicii Umane din SUA, s-a gândit ca Moșul să promoveze beneficiile unei vaccinări împotriva Covid-19, oferind echipei Moșului acces rapid la vaccin în fața publicului larg.

Departamentul de Sănătate și Servicii Umane (HHS) a declarat vineri că planul legat de Moș Crăciun va fi abandonat.

Recomandări

SECURITATE LA MAREA NEAGRĂ
RUȘII JEFUIESC ÎN KURSK
AȘA, XI?
FLORENȚA COMBATE TURISMUL
TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE
DIAVOLUL SE ÎMBRACĂ DE LA PRAGA

Ric Erwin, președintele Ordinului Frățesc al Moșilor Bărboși Reali, a declarat că aceste vești sunt „extrem de dezamăgitoare”, adăugând: „Aceasta a fost cea mai mare speranță a noastră pentru Crăciunul 2020, iar acum se pare că nu se va mai împlini”.

Decizia a fost luată din cauza răspândirii coronavirusului în cele mai multe state americane, iar vaccinurile e puțin probabil să fie disponibile pe scară largă pentru public până în vara anului viitor.

Campania publicitară împotriva coronavirusului avea scopul „să învingă disperarea, să inspire speranță și să aducă recuperare la nivel național” și urma să includă acțiuni la televiziune, la radio și anunțuri online, care trebuia să înceapă în această perioadă.

Unele celebrități, printre care actorul Dennis Quaid, au refuzat să participe la campanie, a declarat un fost oficial de la Casa Albă, temându-se că aceasta va fi privită mai degrabă ca o campanie politică.

Ideea a fost susținută și de alți înalți funcționari de la Casa Albă, dar Trump nu a fost niciodată informat cu privire la planul de a-l folosi pe Moș Crăciun în campanie, a declarat purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Brian Morgenstern.

Trei lideri democrați din Camera Reprezentanților au criticat luna trecută campania, exprimându-și temeri că administrația Trump va folosi banii contribuabililor pentru a finanța o campanie de propagandă politică, care va fi deghizată într-una de sănătate publică.

Mark Weber, asistentul adjunct al secretarului HHS, a declarat că această campanie nu avea nicio componentă politică, fiind menită doar pentru a-i „ajuta pe americani  să ia decizii informate cu privire la prevenirea și tratamentul COVID-19 și al gripei”.

Fără un vaccin, grupul lui Moș Crăciun își va anula în acest an toate activitățile obișnuite în aer liber, a spus Erwin. Acesta a mai adăugat că membrii echipei sale se gândesc la modalități de a-și desfășura activitatea prin vizite virtuale, separare prin plexiglas, în public și sesiuni de fotografiere cu un Moș Crăciun prins într-un glob de zăpadă care să ofere protecție de Covid. Aproape 100 de Moși se oferiseră ca voluntari pentru campania inițiată de HHS.