• Willis și-a anunțat retragerea din actorie în martie.
  • El a fost diagnosticat cu afazie, o tulburare care afectează vorbirea.
  • Un deepfake al lui Bruce Willis a fost folosit pentru a crea o reclamă pentru Megafon

Agentul lui Bruce Willis a negat informațiile potrivit cărora starul de cinema ar fi vândut drepturile asupra chipului său. Săptămâna trecută, s-a raportat că Willis, în prima afacere de acest gen, și-a vândut fața unei companii de deepfake numită Deepcake.

Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al actorului a declarat pentru BBC că acesta nu a avut niciun parteneriat sau acord cu această companie. Un reprezentant al Deepcake a declarat că doar Willis avea drepturile asupra chipului său.

Willis și-a anunțat retragerea din actorie în martie, după ce a fost diagnosticat cu afazie, o tulburare care afectează vorbirea. Deepfakes utilizează inteligența artificială (AI) și tehnologia de învățare automată pentru a crea videoclipuri realiste – adesea cu celebrități sau politicieni. Pentru actorii care nu mai pot juca, tehnologia are potențialul de a schimba jocul.

Recomandări

CE SE ALEGE DE AMERICA?
SECURITATE LA COTE MAXIME
CE SE ALEGE DE AMERICA?
CINE VA FI PREȘEDINTE?
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
GÂNDURILE LUI CRISTOIU

La 27 septembrie, Daily Mail a relatat că a fost încheiat un acord între Willis și Deepcake. Bruce Willis, de două ori câștigător al premiului Emmy, poate apărea în continuare în filme după ce și-a vândut drepturile de imagine către Deepcake, se arată în articol.

Povestea a fost preluată de The Telegraph și de o serie de alte instituții media. Actorul a devenit prima vedetă de la Hollywood care și-a vândut drepturile pentru a permite crearea unui geamăn digital al său pentru a fi folosit pe ecran, a precizat Telegraph.

Dar se pare că nu este cazul. Ceea ce este adevărat este că un deepfake al lui Bruce Willis a fost folosit pentru a crea o reclamă pentru Megafon, o companie de telecomunicații din Rusia, anul trecut.

Tehnologia folosită în reclamă a fost creată de Deepcake, care se descrie ca fiind o companie de inteligență artificială specializată în deepfakes. Deepcake a declarat pentru BBC că a lucrat îndeaproape cu echipa lui Bruce la realizarea spotului publicitar.