- MOCAPP și HypeAuditor au lansat un studiu despre cât câștigă un inlfuencer
- Studiul a analizat 9.216 conturi de Instagram din România și 6.682 din Bulgaria
- Creatorii de conținut din România au un câștig mai mare decât cei din Bulgaria
Tu cât crezi că poate câștiga un influencer? Dacă nu ai un răspuns, o firmă de cercetare a făcut un studiu despre costurile și eficiența campaniilor de influenceri din România și Bulgaria.
Advertisment
Studiul privește doar platforma Instagram. MOCAPP facilitează campaniile de Influencer Marketing, stabilește bugete alocate dar și așteptările pe care le pot avea diferite branduri, când colaborează cu un creator de conținut.
Astfel, au fost analizate 9.216 conturi de Instagram ale influencerilor din România și 6.682 de conturi din Bulgaria. S-a urmărit în mod special onorariile influencerilor dar și Valoarea Media Obținută.
Recomandări
Diferența dintre influencerii din România și cei din Bulgaria
Anul acesta, piața de publicitate din Bulgaria este estimată la 89 de milioane de euro, cu o creștere de 12% față de anul precedent. În timp ce în România, piața de publicitate are o valoare de 377 de milioane de euro, dar și un ritm de creștere puțin mai ridicat, și anume 13%.
Cu toate acestea, prețurile pentru campaniile din România sunt mai mari decât costurile creatorilor de conținut din Bulgaria. Și anume, între 8% și 18%.
Cât câștigă un influencer
Conform studiilor, un creator de conținut din Bulgaria, câștigă, în medie între 50 și 1.370 de euro pentru o postare. Iar în România, onorariile pornesc de la 60 de euro și depășesc 1.400 de euro per postare. Asta depinde și de mărimea audienței, dar mai ales dacă influencerul are o audiență de peste 100.000 de urmăritori.
Partenerii noștri