- Distribuția unei vedete obișnuia să garanteze un nivel de succes la box office, adulația pare să se îndrepte acum către vedetele pop.
- Timothée Chalamet este extrem de popular – dar cele mai recente succese ale sale au fost Dune și Wonka, care aveau propriile lor baze de fani și mitologii existente.
- În SUA, al 11-lea film cu cele mai mari încasări de anul trecut a fost o înregistrare a turneului Eras Tour al lui Taylor Swift.
Taylor Swift va ajunge în Marea Britanie peste două săptămâni, iar orașele sunt pregătite pentru o petrecere cu ținute strălucitoare, cântece în masă și iubiți care cer în căsătorie în timpul ultimului refren din Love Story, conform BBC.
Advertisment
Fanii vor cheltui probabil sute de lire sterline pe bilete, călătorii, cazare și produse, pentru a participa la turneul Eras, care a bătut recordul.
Dar, în timp ce publicul pare să nu se mai sature de turneele pe stadioane ale vedetelor pop preferate, actorii preferați nu îi atrag la fel de mult în cinematografe. În timp ce distribuția unei mari vedete obișnuia să garanteze un anumit nivel de succes la box office, adulația care odată era rezervată starurilor de cinema pare să se îndrepte acum către vedetele pop.
Recomandări
Există tot felul de factori în joc – inclusiv trecerea la streaming, impactul pandemiei și dependența excesivă a industriei cinematografice de francize, continuări și supereroi.
Dar această tendință este, de asemenea, probabil, o reflectare a modului în care evoluează obiceiurile publicului. Fanii din ziua de azi tânjesc după autenticitate – ceva ce se obține cu vedetele pop care își scriu propria muzică, dar nu atât de mult cu actorii care, prin definiție, portretizează mereu pe altcineva.
„Cred că așteptările noastre față de celebrități se schimbă în general”, a declarat Lily Ford de la The Hollywood Reporter pentru BBC News. „Muzica este extrem de personală, cei mai faimoși și mai plini de farmec oameni din lume își varsă inima și, pe durata cântecului, ne simțim la fel de apropiați de un artist ca și cum am fi cel mai bun prieten al nostru.”
Nimic din toate acestea nu înseamnă că nu mai există filme de succes. Există. Dar ceea ce le leagă nu este, în general, vedeta bancabilă din box office, ci proprietatea intelectuală (IP) atașată filmului.
Timothée Chalamet, de exemplu, este extrem de popular – dar cele mai recente succese ale sale au fost Dune și Wonka, care aveau propriile lor baze de fani și mitologii existente. Pentru Tom Holland, există Spider-Man. Pentru Margot Robbie, Barbie.
Multe dintre vedetele de cinema de astăzi apar, de asemenea, în proiecte originale și creative, dar acestea eșuează adesea. Cu șase luni înainte ca Barbie să devină un fenomen, Robbie a jucat alături de Brad Pitt în filmul Babylon, care a bombardat la box office.
The Fall Guy, cu Ryan Gosling și Emily Blunt în rolurile principale și adaptat după serialul de televiziune din anii 1980, a fost considerat un eșec surpriză atunci când a fost lansat la începutul acestei luni.
Filmul a fost bine recenzat, iar Gosling și Blunt au avut o chimie grozavă atât în film, cât și pe traseul de promovare. Dar doi protagoniști extrem de populari nu au fost suficienți pentru a face din acest film un succes. De asemenea, a avut o fereastră de proiecție în cinematografe foarte mică înainte de a fi lansat în format digital, oferindu-le fanilor și mai puțin stimulent pentru a se aventura.
Alte filme recente cu vedete, cum ar fi Challengers (cu Zendaya în rolul principal), s-au bucurat de un succes limitat, dar cele mai mari succese din prezent sunt aproape toate bazate pe personaje și francize.
Printre filmele cu cele mai mari încasări din 2023 se numără Super Mario și Mica Sirenă, alături de cele mai recente episoade din Fast & Furious, Guardians of the Galaxy, Ant-Man, Aquaman, Mission: Imposibil și John Wick.
Cea mai apropiată excepție de la regula proprietății intelectuale din ultimul an este poate Oppenheimer – succesul său s-a datorat mai puțin popularității fizicienilor teoreticieni și mai mult tendinței virale Barbenheimer. Regizorul Christopher Nolan a fost, de asemenea, parte a atracției.
Contractul de mai multe filme încheiat de Adam Sandler cu Netflix l-a făcut pe acesta să devină actorul cu cele mai mari venituri de anul trecut, în timp ce un număr tot mai mare de actori care obișnuiau să apară exclusiv în filme s-au înscris în proiecte de televiziune.
Alte vedete de cinema au rămas de succes bazându-se pe francizele de supereroi. Făcând acest lucru, le aduce un salariu mare, dar adesea în detrimentul realizării a ceva mai original.
„Robert Downey Jr. este un actor principal, dar Iron Man al său ar putea fi interpretat de aproape oricine cu spirit”, a reflectat Jonathan Dean în Sunday Times. „Personajul este mai important pentru public decât actorul.”
Unii actori au evitat în mod activ genul de filme care vând popcorn și care au fost asociate cel mai mult cu succesul de box office în ultimii ani. Chalamet a dezvăluit odată celebrul sfat pe care Leonardo DiCaprio, unul dintre puținele staruri de cinema rămase, i l-a dat la începutul carierei sale: „Fără droguri tari și fără filme cu supereroi”.
În timp ce mulți actori se bazează pe proprietatea intelectuală, vedetele muzicale precum Swift, Adele, Harry Styles, Beyoncé, Ed Sheeran și Ariana Grande sunt propriul lor brand. Poppie Platt, de la The Telegraph, spune că succesul unor trupe precum Beatles și Rolling Stones în deceniile trecute sugerează că muzicienii au provocat întotdeauna acest nivel de adorație.
Un semn important că vedetele pop se află acum în vârful arborelui celebrităților este că cele mai mari dintre ele dau rareori interviuri.
Swift, cel mult, va da două interviuri mari pe an. Styles, în mod similar, își poate permite să fie extrem de selectiv cu cine vorbește. Beyoncé a încetat în linii mari să mai facă presă în jurul anului 2013. În schimb, își lasă mai ales muzica să vorbească.
Cu toate acestea, vedetele de film sunt încă obligate să facă parte din mănunchiul de promovare, luând parte la interviurile nesfârșite și la aparițiile pe covorul roșu înscrise în contractele lor.
Schimbările în modul în care publicul consumă filme se datorează parțial „ramificațiilor persistente ale pandemiei”. „Pe parcursul a doi sau trei ani, mulți britanici s-au dezamorțit de mersul la cinema”.
În SUA, al 11-lea film cu cele mai mari încasări de anul trecut a fost o înregistrare a turneului Eras Tour al lui Taylor Swift, devansând Indiana Jones, Mission: Impossible și Jocurile foamei. Fanii au fost mai înclinați să urmărească un concert în cinematograf decât unele dintre cele mai mari francize ale industriei cinematografice.
Eras Tour a avut succes în cinematografe, în ciuda faptului că a fost difuzat doar în weekend – o încercare de a umple sălile de proiecție și de a recrea sentimentul unei ieșiri în oraș. Popularitatea sa a continuat atunci când a fost lansat pe Disney+, doborând un record pentru platformă în primele trei zile de difuzare.
Citește și
- La ce să fii atent când urmărești Roland Garros. Pentru Rafael Nadal ar putea fi ultimul turneu din carieră
- Extrema dreaptă primește valuri de voturi în Europa și renunță la AfD în Germania. Care este următorul pas pentru alegerile din 9 iunie
- Un cal din Carolina de Nord pictează tablouri cu ajutorul unui morcov
Partenerii noștri