• Directorul de creație al Balenciaga și-a cerut scuze pentru campania publicitară de sărbători a brandului de modă, care a fost retrasă.
  • Recenta campanie controversată a fost acuzată de sexualizarea copiilor.
  • Designerul Demna Gvasalia a spus că a fost „alegerea artistică greșită” într-o postare pe Instagram.

Directorul de creație al Balenciaga a rupt tăcerea cu privire la controversata campanie publicitară de sărbători a brandului de modă de lux, care a prezentat copii care țineau în mână genți cu ursuleți de pluș îmbrăcați în echipament bondage. Designerul Demna Gvasalia și-a cerut scuze pentru campania publicitară acum retrasă – care a fost acuzată de sexualizarea copiilor – și a spus că a fost „alegerea artistică greșită” într-o postare pe Instagram vineri.

Vreau să îmi cer scuze personal pentru alegerea artistică greșită a conceptului pentru campania de cadouri cu copii și îmi asum responsabilitatea. A fost nepotrivit să punem copiii să promoveze obiecte care nu au nimic de-a face cu ei”, a scris designerul georgian.

Gvasalia a adăugat: Oricât de mult mi-ar plăcea uneori să provoc un gând prin munca mea, nu aș avea NICIODATĂ intenția de a face acest lucru cu un subiect atât de îngrozitor precum abuzul asupra copiilor, pe care îl condamn. Punct. Trebuie să învăț din asta, să ascult și să mă implic în organizațiile de protecție a copilului pentru a ști cum pot contribui și ajuta pe acest subiect teribil”, a spus el.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Gvasalia, care a devenit directorul artistic al Balenciaga în 2015, a continuat: „Îmi cer scuze tuturor celor care au fost jigniți de aceste imagini, iar Balenciaga a garantat că vor fi luate măsuri adecvate nu doar pentru a evita greșeli similare în viitor, ci și pentru a ne asuma responsabilitatea în protejarea bunăstării copiilor în orice mod posibil”.

Foto: Twitter

Balenciaga a publicat campania publicitară la mijlocul lunii noiembrie, stârnind indignare pe rețelele de socializare. Câteva zile mai târziu, casa de modă de lux și-a cerut scuze și a anunțat că a retras reclamele de pe toate platformele sale, scrie Insider.

Ne cerem scuze sincere pentru orice jignire pe care campania noastră de sărbători ar fi putut-o provoca. Gențile noastre cu ursuleți de pluș nu ar fi trebuit să fie prezentate alături de copii în această campanie”, a declarat Balenciaga într-un comunicat.

Imagini mărite ale uneia dintre reclame au arătat documente care fac referire la o hotărâre a Curții Supreme care a confirmat o lege care incriminează imaginile cu abuzuri sexuale asupra copiilor.

Ne cerem scuze pentru că am afișat documente tulburătoare în campania noastră”, a scris Balenciaga, explicând că condamnă cu fermitate „abuzul de copii sub orice formă”. De atunci, Balenciaga a intentat un proces în valoare de 25 de milioane de dolari împotriva companiei de producție și a scenografului din spatele campaniei publicitare.