• Doar o piesă de pe noul album al lui Taylor Swift a stat în top 10 pentru 4 săptămâni, comparativ cu 4 piese de pe albumul „Midnights”.
  • Beyonce a lansat în martie albumul „Cowboy Carter”.
  • Executivii din industria muzicală dau vina pe TikTok pentru că influențează gusturile muzicale.

Mai ții minte momentele acelea când artiști mari precum Beyonce, Rihanna, Ariana Grande sau Dua Lipa, scoteau câte o piesă și o auzeai săptămâni întregi peste tot? Unde sunt hit-urile de altă dată? Chart-urile arată acum o cu totul altă realitate. Lansările artiștilor pop par că nu mai fac valuri la fel de mari în 2024, cel puțin asta spun criticii. Ce s-a schimbat? E prea multă muzică? Devine industria una de fast music?

Mai putem vorbi în 2024 de hituri sau ne îndreptăm spre „fast music”?

Anul acesta, deși am primit multă muzică în prima parte a anului, lansările nu au avut un impact major. Beyonce a lansat în martie albumul „Cowboy Carter”. Single-ul „Texas Hold’Em” întrat în top 10 în Billboard Hot 100, iar coverul piesei „Jolene” a atins doar locul 7 ca apoi să iasă din top definitiv. Ca și comparație, în 2022 albumul „Renaissance” a avut 16 piese în Billboard Hot 100 și a dominat chart-urile pentru săptămâni la rând.

Dua Lipa a lansat și ea albumul „Radical Optimism” în mai, însă nu a avut nicio piesă care să rămână în top 10. În schimb, albumul din 2020, „Future Nostalgia” a avut două piese care au stat în top pentru mai multe săptămâni la rând.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Tayor Swift a avut de departe cea mai de succes lansare. În aprilie a lansat „The Tortured Poets Department”, album ce a fost pe primul loc pentru 7 săptămâni. Doar o piesă a stat în top 10 pentru 4 săptămâni, comparativ cu 4 piese de pe albumul „Midnights”.

De ce muzica pop nu mai are succesul din anii trecuți?

Executivii din industria muzicală dau vina pe TikTok. Platfroma a influențat atât de mult gusturile muzicale ale audienței încât aceștia se îndreaptă spre genuri muzicale mult mai nișate.

Fanii nici măcar nu își mai dau seama ce piese se alfă în topurile Billboard cum o făceau înainte. Benjy Grinberg, CEO al unui label din State, spune că este mai greu ca niciodată să atragi atenția ca artist dar și să o menții.

Citește și