• Richard Plaud, care a construit acest turn de 7,19 metri în Saujon a primit World Guiness Record.
  • Anterior recordul i-a fost refuzat pentru că ar fi folosit tipul greșit de chibrituri.
  • Construcția modelului său a necesitat opt ani, 706.900 de chibrituri și 23 kg de lipici.

Turnul Eiffel construit din 700.000 de bețe de chibrituri  a lui Richard Plaud a fost omologat, în sfârșit, de Guinness Book, asta după ce la începutul lunii ianuarie acesta îi fusese refuzat.

De ce a fost inițial respins?

Anterior, Richard Plaud a fost informat de către Cartea Recordurilor Guinness că turnul său de 7,19 metri, care depășea lejer vechiul record cu peste jumătate de metru, nu se califică pentru că a folosit un tip greșit de chibrituri.

El a fost dezamăgit și a spus că o parte din visul lui a dispărut după ce acesta a lucrat la turul Eiffel 8 ani. Construcția a necesitat 706.900 de chibrituri și 23 kg de lipici. Ultima bucată de lemn a fost lipită cu grijă la 27 decembrie, la 100 de ani de la moartea inginerului Gustav Eiffel.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

După aceea, el a expus modelul la scară 1/45 și a contactat echipa Guinness World Records pentru ca aceasta să îi autentifice opera. Dar aici totul a luat o întorsătură greșită, deoarece Richar Plaud a făcut o eroare fundamentală. Dându-și seama că partea cea mai enervantă a lucrării urma să fie raderea a sute de mii de bucățele de sulf de pe fiecare chibrit, a contactat producătorul de chibrituri.

I-au furnizat kilograme de chibrituri fără sulf – cu alte cuvinte, bețe fără partea roșie de la capăt. Perfecte pentru construcții, dar, din punct de vedere tehnic, nu sunt chibrituri adevărate.

Guinness Book a decis să își revizuiască regulamentul și a aprobat, în cele din urmă, construcția cu bețe de chibrituri a lui Richard Plaud.  Construcția de 7,19 metri a fost validată de autoritățile Guinness Book.

Citește și