• Prețurile hotelurilor cresc cu 44% în orașele cu concerte.
  • Impactul economic în Franța depășește Olimpiadele.
  • 1,2 milioane de fani așteptați la concertele din Marea Britanie.

Jocurile Olimpice nu reușesc să egaleze efectele economice ale concertelor anunțate de Taylor Swift. Turneul The Eras Tour” al artistei americane aduce beneficii economice uriașe în Europa, iar acolo unde cântă prețurile hotelurilor și rezervările de zboruri cresc uriaș.

Turneul The Eras Tour” al lui Taylor Swift are un impact economic semnificativ în Europa, comparabil cu evenimente majore precum Olimpiadele. În orașele în care se vor desfășura concertele, prețurile hotelurilor au crescut în medie cu 44%, iar în unele locuri, precum Liverpool, Varșovia și Stockholm, aproape s-au dublat. La Paris, impactul economic al concertelor este estimat a fi mai mare decât cel al Olimpiadelor. În Franța, toate biletele s-au vândut cu luni înainte, inclusiv 8.000 de pachete VIP la prețul de 1.500 euro fiecare.

Care este impactul economic în Marea Britanie și alte orașe europene?

În Marea Britanie, se așteaptă ca aproximativ 1,2 milioane de fani să participe la concertele din Londra, unde sunt programate opt spectacole. Rezervările de zboruri pentru Londra au crescut cu 34% comparativ cu 2023, iar căutările de hoteluri s-au cvadruplat în săptămâna premergătoare concertelor. Impactul economic estimat pentru Regatul Unit este de aproximativ 1 miliard de dolari, cu un efect de 300 milioane de lire sterline doar în Londra. Aceasta creștere economică ar putea chiar amâna reducerea ratelor dobânzilor de către Bank of England, datorită așa-numitei „Swiftlation”, inflația cauzată de turneu.

Recomandări

MACRON: „A VENIT TIMPUL UNEI ALIANȚE LARGI”
BARDELLA ACUZĂ EXTREMA STÂNGĂ
ANGLIA-SLOVACIA 2-1
EXTREMA DREAPTĂ CÂȘTIGĂ TURUL 1
EXTREMA DREAPTĂ CÂȘTIGĂ TURUL 1
ROMÂNIA, PE LOCUL 5 LA SUSȚINĂTORI

Cum influențează turneul economia orașului Milano?

La Milano, sunt programate două concerte la San Siro pe 13 și 14 iulie, ambele sold out. Impactul economic asupra orașului ar putea fi similar cu cel al Salone del Mobile, care a adus un plus de 25% în numărul de turiști străini, conform analizelor Mastercard. Fanii, cunoscuți sub numele de „swifters”, vin din întreaga lume, mulți dintre ei fiind americani. Sistemul european de bilete la preț fix atrage de asemenea turiști, spre deosebire de SUA unde prețurile cresc în funcție de cerere.

Citește și