• The Night Agent, Wednesday și Queen Charlotte sunt printre cele mai vizionate hituri ale platformei de streaming.
  • Primul lucru de remarcat cu privire la cifrele raportate în această săptămână este că cifrele acoperă doar ianuarie până în iunie 2023.
  • Seriale care au fost lansate în acele șase luni au ajuns în top 20, precum You, Ginny & Georgia, Beef și Love Is Blind.

Netflix a publicat pentru prima dată cifrele de vizionare la începutul acestei săptămâni, dezvăluind că The Night Agent, Wednesday și Queen Charlotte sunt printre cele mai vizionate hituri ale platformei de streaming.

Acest raport a oferit industriei TV o analiză mai amănunțită  despre emisiunile care au avut cele mai bune rezultate cu abonații – anterior, Netflix a fost criticat pentru că era prea secretos, adesea nespunând nici măcar celor care au produs o emisiune cât de bine vizionată era, scrie BBC.

„Credem că informațiile de vizionare din acest raport vor oferi creatorilor și industriei noastre o perspectivă mai profundă asupra audiențelor noastre și a ceea ce rezonează cu ei”, a spus compania când a publicat datele, miercuri.

Recomandări

RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
ACUZAȚII LA HOLLYWOOD
BURNETT E EMISAR ÎN UK
NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT

Dar raportul a lăsat câteva întrebări cheie fără răspuns. Netflix își clasifică datele de vizionare în funcție de numărul total de ore vizionate – iar thrillerul FBI The Night Agent s-a clasat pe primul loc, cu 812 milioane de ore vizionate. Este o unitate măsură rezonabilă, dar care favorizează anumite emisiuni și vine cu mai multe avertismente.

Unde este Stranger Things?

Primul lucru de remarcat cu privire la cifrele raportate în această săptămână este că cifrele acoperă doar ianuarie până în iunie 2023. Asta explică parțial de ce unele emisiuni pe care oamenii le asociază cel mai mult cu Netflix – cum ar fi The Crown și Stranger Things – nici măcar nu se află în top 50. Niciunul nu a lansat episoade noi în acea perioadă.

În schimb, seriale care au fost lansate în acele șase luni au ajuns în top 20, precum You, Ginny & Georgia, Beef și Love Is Blind.

Top 10 Netflix: din ianuarie până în iunie 2023

     1. The Night Agent sezonul unu – 812 milioane de ore vizionate

     2. Ginny & Georgia sezonul doi – 665m

     3. The Glory sezonul unu – 622m

     4. Wednesday sezonul unu – 507m

     5. Regina Charlotte: O poveste Bridgerton – 503m

     6. You sezonul patru – 440m

     7. La Reina del Sur sezonul trei – 429m

     8. Outer Banks sezonul trei – 402m

     9. Ginny & Georgia sezonul unu – 302m

     10. Fubar sezonul unu – 266m

Cu toate acestea, celălalt motiv pentru care unele dintre cele mai cunoscute emisiuni ale platformei nu se clasează mai bine este că Netflix le-a împărțit pe sezon. De exemplu, cel mai vizionat serial al The Crown din prima jumătate a acestui an a fost sezonul cinci, care a fost vizionat timp de 76 de milioane de ore – devenind al 153-lea cel mai vizionat.

Dar dacă adaugi primele patru sezoane, acea cifră se ridică la un total de 214 milioane de ore – ceea ce i-ar fi dat un loc considerabil mai mare pe listă.

În mod similar, totalul cumulat de 347 de milioane de ore din Stranger Things ar face ca serialul să se claseze mai bine în ansamblu decât locul 61 pe care l-a obținut pentru cele 133 de milioane de ore din sezonul patru.

Dar cum rămâne cu filmele?

Cu toate aceste discuții despre seriale TV, poate ți-ai dat seama deja că filmele sunt într-un dezavantaj considerabil în clasament. O emisiune cu numeroase episoade are un avantaj clar față de un film individual.

Drept urmare, filmul cu cel mai înalt rang de pe listă, Mama cu Jennifer Lopez, a putut ajunge doar pe locul 14 cu aproape 250 de milioane de ore. Acest lucru este extrem de bine pentru un film – dar durata sa de două ore nu poate concura în mod natural pe același teren de joc ca The Night Agent, care a însumat mai mult de opt ore.

Al doilea cel mai vizionat film din prima jumătate a acestui an a fost Luther: The Fallen Sun, cu Idris Elba în rolul principal, care a fost vizionat timp de peste 209 milioane de ore.

Citește și