- 1 din 3 sate are semnal slab sau nu are deloc acces la internet
- Gradul mediu de digitalizare a primăriilor este de 32,3%
- Suntem pe primul loc în UE la creșterea comerțului electronic
2020, anul pandemiei. Așa ni-l vom aminti, dar mai e marcat de un lucru.
Este anul digitalizării. Fie că au vrut sau nu, țări întregi au apăsat accelerația, pentru că a fost nevoie.
România, țara de pe locul 5 la absolvenți de IT, s-a digitalizat cât pentru următorii trei ani, spune un studiu. Dar țara noastră, în care aproape jumătate din populație stă la țară, stă prost la capitolul internet în rural.
1 din 3 sate are semnal slab sau chiar nu are deloc acces la internet.
Și chiar și în satele în care internetul există, conform World Vision România, copiii nu au acces la infrastructură digitală.
Doar puțin peste 5% dintre ei au tablete. Totuși, Dragoș Preda, secretar de stat pentru comunicații, spune că există în discuții un proiect în valoare de 113 milioane de euro, astfel încât să avem acoperire la internet în toate zonele din România, atât urbane, cât și rurale.
La începutul pandemiei, 6 din 10 companii nu aveau implementat un sistem de work from home. Chiar dacă au avut ceva de muncă atunci, companiile private par să se fi adaptat foarte bine după aproape 10 luni de pandemie, întrucât spun că angajații sunt mai eficienți când lucrează de acasă. Primăriile să spunem că încearcă, dar nu suficient.
Dosarul cu șină parcă e în ADN-ul nostru. În medie, cam 32% din primării sunt digitalizate. Suntem pe primul loc în UE la creșterea comerțului electronic. 2 din 10 români care utilizează internetul regulat au făcut cumpărături online anul ăsta.
Advertisment
În plus, există un nou trend: live streaming shopping. Practic, clientul cumpăra produse online, live.
Recomandări
Partenerii noștri