• A fost turnat primul strat de asfalt pe Drumul Expres Craiova – Pitești
  • Drumul are 4 tronsoane, iar lucrările sunt avansate pe tronsonul 2
  • Drumul de mare viteză a fost cerut de mai multe ori de americanii de la Ford

Drumul Expres Craiova – Pitești prinde contur. A fost turnat primul strat de asfalt și se văd progrese semnificative și la noul pod peste râul Olt.

Teoretic, tot drumul, care are o lungime de aproximativ 120 de kilometri, ar trebui să fie gata la finalul anului 2023. Dar, pe unele troansoane lucrările nu sunt la fel de avansate. Autoritățile au și varianta optimistă, din această vară să putem circula deja pe noul drum de mare viteză.

Drumul Craiova – Pitești străbate trei județe: Dolj, Olt și Argeș și face legătura cu rețeaua transeuropeană de transport. Acum, dacă mergi de la București la Calafat sau către vămile din vestul țării trebuie să treci prin foarte multe localități. Trebuie să circuli cu viteză redusă, se fac cozi de mașini pe drumuri și, deci, pierzi foarte mult timp. Din calculul celor de la CNAIR, numai între Craiova și Balș, în 2015 circulau peste 14.000 de mașini zilnic. Odată ce drumul va fi finalizat, valorile de trafic pe actualele șosele s-ar reduce cu peste 40%.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Pe de altă parte, știm că acest drum a fost supranumit și “drumul Ford”. Autoritățile din România le-au promis americanilor de la Ford un drum de mare viteză încă din 2007, când a fost semnat contractul pentru fabrica din Bănie. Americanii au investit peste un million și jumătate de euro în uzina de la Craiova, unde sunt produse aproximativ o mie de mașini pe zi.