• Tarifele mai mari vor afecta mineralele, produsele solare și bateriile provenite din China.
  • Decizia vine la finalul unei revizuiri de un an a tarifelor impuse de fostul președinte Donald Trump.
  • Oficialii se concentrează în special pe vehiculele electrice și se așteaptă ca aceștia să majoreze rata tarifară la aproximativ 100% de la 25%.

Administrația Biden se pregătește să majoreze în următoarele zile tarifele vamale pentru bunurile cu energie curată din China. Totodată, taxa pentru mașinile electrice chinezești ar urma să se majoreze de aproximativ patru ori.

Tarifele mai mari, pe care oficialii administrației Biden se pregătesc să le anunțe marți, vor afecta, de asemenea, mineralele, produsele solare și bateriile provenite din China. Decizia vine la finalul unei revizuiri de un an a tarifelor impuse de fostul președinte Donald Trump pentru bunuri de aproximativ 300 de miliarde de dolari din China. Adaptarea taxelor din epoca Trump i-a divizat ani de zile pe consilierii economici ai administrației Biden, oficialii din domeniul comerțului făcând presiuni pentru taxe mai mari, iar alții, precum secretarul Trezoreriei Janet Yellen, solicitând reducerea tarifelor pentru bunurile de consum, concentrându-se în același timp asupra taxelor pentru sectoarele strategice. Dar semnele că China își intensifică exporturile de bunuri de energie curată – uite, numai în aprilie, acestea au crescut cu 34% – iar acum stârnesc îngrijorare la Washington, unde oficialii încearcă să protejeze de China o industrie americană de energie curată în curs de dezvoltare.

Oficialii se concentrează în special pe vehiculele electrice și se așteaptă ca aceștia să majoreze rata tarifară la aproximativ 100% de la 25%, potrivit persoanelor respective. O taxă suplimentară de 2,5% se aplică tuturor automobilelor importate în SUA. Tariful existent de 25% pentru vehiculele electrice chinezești a blocat până acum efectiv aceste modele, adesea mai ieftine decât mașinile fabricate în Occident, de pe piața americană. Oficialii administrației Biden, producătorii de automobile și unii legislatori se tem că acest lucru nu ar fi suficient, având în vedere amploarea producției chinezești.

Recomandări

ORDINE ÎN PARLAMENT
ÎNCĂLZIREA CLIMEI SCHIMBĂ IERNILE
CE REFORME VOR PARTIDELE
UN „IRON DOME” ROMÂNESC?
TOM CRUISE E PREMIAT
CINE L-A UCIS PE KIRILLOV

Citește și