• Şcoala din România este dedicată autorităţilor şcolare, profesorilor şi celor care furnizează cornul şi laptele, iar preocuparea legiuitorilor este să faciliteze accesul şmecherilor la banii de la buget.
  • Copiii sunt o categorie discriminată, iar Legea Educaţiei ar trebui să pună accentul pe elev printr-o finanţare consistentă. Profesorii din România sunt teroriştii copiilor.
  • Telefonul mobil reprezintă şcoala de azi, iar sistemul de învăţare din România ar trebui să se transforme printr-o revoluţie, inclusiv prin dispariţia conceptului de şcoală.
  • România are nevoie un proces naţional, instituit, de învăţare care să vizeze copiii până la terminarea liceului şi adulţii până la moarte.

Şcoala României este o şcoală complet întoarsă în trecut

“În România este o degradare a nivelului de învăţare, a indicelui Pisa, a IQ-ului şi este vizibilă în degradarea sistemului educaţional, a sistemului de învăţare. Ce avem azi? Avem o şcoală dedicată autorităţilor şcolare, profesorilor şi celor care alimentează cu cornul şi laptele (…) băieţi şmecheri, legaţi de diverse structuri politice locale, ca să facă un ban din buget. Asta e şcoala. Şcoala României este o şcoală complet întoarsă în trecut ca mentalităţi, aflată în controlul autorităţilor, Ministerului Învăţământului, corpului profesoral, sindicatelor de profesori. Mai nou acum vine şi biserica. (…) Adică acum nu mai trebuie să dea bacul la 14 variante de matematică, 15 variante de biochimie, inclusiv de agronomie, de tipuri de fizică, care sunt aplicabile şi necesare, acum trebuie să dăm bacul la Religie. Care religie? Păi nu ştim”, a afirmat Adrian Sârbu, miercuri, la ŞTIU, la Aleph News.

Copiii sunt o categorie discriminată în această ţară

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

“Dacă legea învăţământului s-ar ocupa de copil, ar spune aşa: domne, fiecare copil în România are 1200 de dolari alocaţi. Cifra asta vrea cineva să o aducă în Parlament? Când Finlanda are 18 mii de dolari, deci cam de cincisprezece ori cât România, hai să copiem Finlanda, fraţii mei. Simplu. (…) Aceşti bani trebuie alocaţi copilului şi părintele care, oricum, aşa cum arătam, investeşte mult mai mult decât 1200 de dolari pentru copilul lui, în fiecare an, decide unde se duce copilul să înveţe. Şi atunci terminăm cu cel mai grav fenomen care există azi, pe care nu vrem să îl vedem, şi anume terorizarea copiilor în şcoală. Copiii sunt o categorie discriminată în această ţară. De ce? Ei trebuie să facă ce le spune bunica sau dna profesoară sau învăţătoare, trebuie să se supună unei programe şi unui model educaţional care aparţine trecutului. Deci, învăţământul din România e înapoiat. El este un învăţământ cu faţa la trecut, nu cu faţa la la viitor. Grav”, a explicat Adrian Sârbu.

Avem nevoie de un proces instituit de învăţare pentru întreaga naţiune

“Ne evidenţiem prin elite la matematică, avem trei-patru cetăţeni care sunt modele pentru noi. În general, sunt recunoscuţi afară şi nu în România, dar nouă ne trebuie un proces instituit de învăţare pentru întreaga naţiune şi, când spun întreaga naţiune, mă refer la copii până la terminarea liceului şi adulţi până la moarte. Asta ne trebuie (…), nu ne apucăm să stăm ore în şir în Parlament, oameni plătiţi, ca să discute despre cum iau mobilul copilului. Păi mobilul ăsta fraţii mei e şcoala de azi. Eu astăzi spun aşa: educaţia, adică sistemul de învăţare în România, nu va ajunge unde trebuie fără o revoluţie (…) România a evoluat prin revoluţii”, a subliniat Adrian Sârbu.

Nu mai avem nevoie de şcoli

“Nu mai avem nevoie de şcoli. În pandemie s-a arătat că nu mai avem nevoie de locuri de birouri, putem lucra de oriunde. Prin urmare, putem să învăţăm de oriunde şi Nemo se întreabă ce profesor să aibă copilul său. Cel mai bun profesor din lume (…). Dacă eu sunt cel mai bun profesor pentru copilul meu, poate mă anunţ în bursa profesorilor şi poate, dacă fac lecţii cu copilul meu, eu, Nemo, dau un exemplu şi se mai înscriu de la mine din bloc, din comună, de la tine din comună şi poate din comuna New York. Evident că tot ce vei spune în româneşte se va traduce automat, că de aia există inteligenţa artificială în mai multe limbi, şi profesori vor fi cei pe care îi aleg părinţii”, susţine Adrian Sârbu.

Pe copii nu-i apără nimeni, nici măcar părinţii

“Profesorii din România sunt teroriştii copiilor. Tot auzi: domne, copilul cutare a sărit la gâtul profesoarei cutare. Atâta timp cât profesorul din România nu se preocupă de dezvoltarea copilului şi se preocupă în a îndesa în capul şi în sufletul lui ceea ce ea sau el (profesorul) crede, inclusiv frustrările ei sau ale lui din ziua aia, copilul e terorizat. Şi ştiţi de ce e terorizat? (…) Copiii nu au sindicat, copiii nu au partid, pe copii nu-i apără nimeni şi, mult mai grav, nici măcar părinţii. “Hai că l-am făcut, ia-l sistemule, ţine-mi-l de la 8 la 5, dacă se poate, la 8 seara să mi-l aduci gata să se culce singur fiindcă eu am treabă”. Ăsta e părintele de azi, că e generaţie x, y, z sau ce vrei tu. Problema foarte gravă este că nu ne uităm la copiii ăştia – acum îi vedem analfabeţi funcţional,  42% analfabeţi funcţional – şi mult mai grav e că nu înţelegem că ei se educă natural, după acest model nonlinear al telefonului ăsta, din conţinutul acestui telefon, inclusiv văru chatGPT şi alţi veri AI. Şi noi în şcoală îl obligăm să înveţe nişte lucruri pe care nu le vrea. Se poate opune? Nu. Şi atunci ce dezvoltă? ADHD, boli psihice şi, foarte grav, o ură faţă de învăţare”, a afirmat Adrian Sârbu.

Citește și