Angajații prefecturilor vor primi sporuri dacă au venit la serviciu în timpul pandemiei. Cum vor fi distribuiți banii

4885230 - lots of 100 lei bills.

Angajaţii prefecturilor din ţară, care au mers la serviciu în perioada pandemiei, primesc bani în plus. 30% din salariu de bază, potrivit legii, dacă au desfăşurat activităţi de combatere şi prevenire a epidemiei de COVID-19.

În Dolj, de exemplu, din cei 43 de angajaţi ai Prefecturii, doar trei nu au primit. Asta pentru că sunt suspendaţi din activitate sau sunt detaşaţi la alte instituţii, explică Anca Ochianu, purtător de cuvânt al Prefecturii Dolj.

O sută de kilometri mai departe, în judeţul Gorj, nu există niciun angajat al Instituţiei Prefectului care să nu fi fost răsplătit pentru că a venit la serviciu în timpul pandemiei.

Aici, cel mai mic salariu de încadrare este de 2.230 lei. Din septembrie, un astfel de angajat a mai primit în plus  669 lei.

Angajații care s-au luptat cu pandemia

Au stat peste program şi au muncit mai mult, explică Corina Belteu, purtător de cuvânt al Prefecturii Gorj.

„Fiecare serviciu, în special Serviciul pentru Situaţii de Urgenţă, a făcut acest referat şi a specificat acolo, şeful serviciului, cu ce a crescut activitatea angajaţilor de când a apărut pandemia. (…) Să ştiţi că, de exemplu,angajaţii pe relaţii cu publicul. Şi aici activitatea a crescut. Mai mult, decât atât, se scoate în evidenţă în acele referate, pericolul la care sunt expuşi angajaţii în relaţiile cu publicul.În sensul că, audienţle domnului prefect au fost sistate, dar cetăţenii vin în continuare cu petiţii. (…)

La Cabinetul prefectului sunt angajate patru persoane. Toate şedinţele care se ţin, şi avem zilnic, se ţin în cabinet. Sunt convocated pe cabinet. Dacă prefectul doreşte să viziteze un centru de vaccinare, merge  persoană din cabinet cuprefectul. Deci, şi aici sunt activităţi care în această perioadă s-au amplificat.”, a explicat aceasta. Ce spune OUG 131/200 referitor la aceste sporuri.

Ce spune OUG 131/200 referitor la aceste sporuri

Art. 5. – (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe perioada stării de alertă instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi prelungită prin Hotărârea Guvernului nr. 476/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Hotărârea Guvernului nr. 553/2020, cu modificările şi completările ulterioare, personalul instituţiilor prefectului implicat în activităţi de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, a cărui finanţare se asigură de la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe”, beneficiază de un spor de 30% la salariul de bază, cu excepţia prefectului şi subprefectului.

(3) Personalul din instituţiile prefectului care va beneficia de acordarea sporului se stabileşte prin ordin al prefectului la propunerea motivată a şefului nemijlocit, din care să rezulte activitatea şi modul de implicare în prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi care au presupus un risc suplimentar şi/sau un volum mai mare de muncă.

Exit mobile version