- Viteza admisă în prezent este de 70 de km/h și vă trece din octombrie la noile norme.
- Primăriță Parisului invocă liniștea locuitorilor din apropiere și aduce argumente ecologice.
- 80% dintre cei care folosesc perifericul parizian nu sunt locuitori ai Parisului.
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a anunțat o nouă reducere a vitezei pe șoseaua de centură a Parisului, spre marea consternare a opoziției, care subliniază faptul că șoseaua de centură este folosită în proporție de 80% de către non-parizieni. Și nu este singura decizie contestată pe care a luat-o Hidalgo.
Advertisment
Viteza de circulație pe șoseaua de centură a Parisului va fi redusă la „50 km/h cel târziu în cursul lunii octombrie” – față de 70 km/h în prezent – spune Anne Hidalgo într-un interviu. Această politică spune ea este o „măsură de sănătate publică pentru cei 500.000 de oameni care locuiesc apropierea ei” .
Obiective, conform planului climatic al orașului: reducerea neplăcerilor pentru locuitorii șoselei de centură și reducerea poluării aerului. Măsura, anunțată de Anne Hidalgo – care dorește să rezerve și una dintre benzile șoselei de centură pentru carpooling – a făcut de luni de zile obiectul a numeroase încăierări între primărie și guvern.
Recomandări
Potrivit oficialilor municipali, orașul Paris este competent în această chestiune, deoarece primăria poate, „în cadrul competențelor sale de poliție, să reducă viteza din motive de siguranță sau de mediu” , a argumentat un deputat de Paris. Spre marea consternare a detractorilor unui asemenea proiect, care au cerut consultarea cetățenilor
La rândul sau, ministrul tansporturilor spunea că nu va valida un asemenea proiect, considerând această măsură „precoce”.
„Șoseaua de centură este folosită în proporție de 80 % de către non-parizieni” , a adăugat el. Această axă, una dintre principalele axe urbane din Europa, este folosită zilnic de 1,2 milioane de vehicule.
Concret, primăria Parisului are, din 2017, jurisdicție asupra vitezei de centură a Parisului. Prefectul Parisului, Laurent Nuñez, ar putea juca și rolul de arbitru în aplicarea unei astfel de măsuri. El a recunoscut că „Din acest punct de vedere, s-ar părea că este o responsabilitate a orașului”.
Dar controalele polițienești sunt efectuate sub autoritatea Ministerului de Interne și, deci, a prefectului.
„Dacă nu punem control pe șoseaua de centură, utilizatorii nu vor acorda nicio atenție acestei măsuri” spune un avocat specialist. Un fel de bătalie în curtea școlii”.
Citește și
- Epoca Ozempic remodelează piața second-hand. Tot mai mulți oameni vând haine de mărimi mari
- Doi actori dau o firmă de A.I. în judecată, pentru că le-a furat vocile. Cum s-a ajuns aici
- Inteligența Artificială devine indispensabilă în viitor. Cum va fi A.I.-ul pentru România
Partenerii noștri