• 265 de magazine Lidl din toată ţara au fost amendate de ANPC cu peste 3,5 milioane lei.
  • Inspectorii au găsit, printre altele, vitrine cu fire de păr, alimente expirate şi insecte.
  • În august, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a făcut o serie de controale pentru a verifica modul în care este respectată legislaţia în magazinele lanţului de supermarketuri Lidl, în întreaga ţară.

265 de magazine Lidl din toată ţara au fost amendate de ANPC cu peste 3,5 milioane lei. Inspectorii au găsit, printre altele, vitrine cu fire de păr, alimente expirate şi insecte.

În august, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a făcut o serie de controale pentru a verifica modul în care este respectată legislaţia în magazinele lanţului de supermarketuri Lidl, în întreaga ţară.

„Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să <o luăm mai uşor>! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, spune Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni:

– 347 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
– 144 avertismente
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 75.000 lei
– oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 24 de unităţi
– închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
– închiderea unităţii pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.

Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii ANPC, în timpul controalelor s-au referit la:

– comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
– comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte
– comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă)
– neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
– comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
– comercializarea unor ouă neigienizate
– comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind menţiunea „produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire
– utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie-patiserie, insalubre
– utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse
– existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere
– folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
– deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)
– utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr
– comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
– comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
– nerespectarea regimului promoţiilor (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere)
– folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate
– existenţa pavimentului neigienizat şi a unor rafturi murdare, în zona de comercializare
– comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
– utilizarea unor cântare care înregistrau erori
– nerespectarea regimului de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
– existenţa unor neconcordante între denumirea dată de producător produsului şi cea de pe eticheta de la raft.