• Aplicaţiile şi site-urile care folosesc Inteligenţa Artificială pentru a dezbrăca femeile în fotografii au o popularitate în creştere, potrivit cercetătorilor.
  • Numai în luna septembrie, 24 de milioane de persoane au vizitat asemenea site-uri, potrivit companiei de analiză a reţelelor sociale Graphika.
  • TikTok a blocat cuvântul-cheie „undress”, un termen de căutare popular asociat serviciilor.

Popularitatea site-urilor care folosesc Inteligenţa Artificială pentru a dezbrăca femeile în fotografii este în creştere, potrivit cercetătorilor.

Multe dintre aceste site-uri folosesc reţelele sociale populare pentru marketing, potrivit Graphika. De exemplu, de la începutul acestui an, numărul de linkuri care fac publicitate pentru astfel de aplicaţii a crescut cu peste 2.400% pe reţelele de socializare, inclusiv pe X şi Reddit, au precizat cercetătorii. Serviciile folosesc inteligenţa artificială pentru a recrea o imagine nud. Multe dintre servicii funcţionează doar pe femei, scrie Bloomberg.

Aceste aplicaţii fac parte dintr-o tendinţă îngrijorătoare de dezvoltare şi distribuire a pornografiei fără consimţământ datorită progreselor în domeniul inteligenţei artificiale, un tip de media fabricată cunoscut sub numele de pornografie deepfake. Proliferarea sa se loveşte de obstacole juridice şi etice serioase, deoarece imaginile sunt adesea preluate din social media şi distribuite fără consimţământul, controlul sau cunoştinţele subiectului.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Situație îngrijorătoare în online

O imagine postată pe X, care făcea reclamă unei aplicaţii de dezbrăcare, folosea un limbaj care sugera că cei interesați ar putea crea imagini nud, ca apoi să le trimită persoanei a cărei imagine a fost dezbrăcată digital, incitând la hărţuire. Una dintre aplicaţii, între timp, a plătit pentru conţinut sponsorizat pe YouTube al Google şi apare prima atunci când se caută cu cuvântul „nudify”.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că firma nu permite reclame „care au conţinut sexual explicit”.

Pornografia non-consensuală a personalităţilor publice a fost mult timp un flagel al internetului, dar experţii în domeniul confidenţialităţii sunt din ce în ce mai îngrijoraţi de faptul că progresele în tehnologia inteligenţei artificiale au făcut ca software-ul deepfake să fie mai eficient.

„Vedem din ce în ce mai multe astfel de acţiuni realizate de oameni obişnuiţi cu ţinte obişnuite”, a declarat Eva Galperin, director de securitate cibernetică la Electronic Frontier Foundation. „O vedeţi în rândul elevilor de liceu şi al persoanelor care sunt la facultate”.

TikTok a blocat cuvântul-cheie „undress”, un termen de căutare popular asociat serviciilor, avertizând pe oricine caută cuvântul că acesta „poate fi asociat cu un comportament sau un conţinut care încalcă orientările noastre”, potrivit aplicaţiei.

Meta Platforms Inc. a început, de asemenea, să blocheze cuvintele cheie asociate cu căutarea aplicaţiilor de dezbrăcare.

Citește și