• Mai multe asociații de elevi cer ca părinții să nu aibă posibilitatea de a-și retrage copiii de la „Educația pentru viață”
  • Elevii îi cer lui Cîmpeanu să facă din promisiunea obligativității materiei „Educație pentru viață” realitate

Mai multe asociații de elevi cer ca părinții să nu aibă posibilitatea de a-și retrage copiii de la „Educația pentru viață”: „Ministerul consideră că a avea cunoștințe de bază pentru a trăi în societate este opțional, în timp ce materii precum muzica și desenul sunt obligatorii”.

Asociația Elevilor din Constanța(AEC), Asociația Elevilor din Maramureș(AEM), Asociația Elevilor din București și Ilfov(AEBI) Asociația Elevilor din bacău(AEBC)și Asociația Vâlceană a Elevilor(AVE) critică decizia Ministerului Educației de a permite ca părinții să își retragă copiii de la noua materie ce va fi introdusă în programa școlară anul viitor, „Educația pentru viață”

„Deși domnul prim-ministru a declarat, de asemenea, faptul că materia va fi obligatorie, a anunțat că părinții vor putea să își retragă copiii, folosind aceeași practică ca la orele de religie. Asociațiile de elevi critică măsura de retragere a elevilor, deoarece considerăm materia una necesară elevilor. Mai mult, aplicarea unui mecanism identic cu cel supus orelor de religie drept ignorantă, având în vedere diferența dintre cele două materii, una dintre ele având baze științifice și juridice, iar cealaltă bazându-se pe alegerea de a adera sau nu la o organizație religioasă”, spun elevii.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Aceștia consideră necesară pregătirea intensă și calitativă a profesorilor ce vor preda materia.

Elevii îi cer lui Cîmpeanu să facă din promisiunea obligativității materiei „Educație pentru viață” realitate.

„Mi se pare jenant faptul că o materie atât de importantă, care învață elevii noțiuni fundamentale, necesare pentru a își trăi viața într-un mod responsabil și sănătos, este considerată neimportantă, ba chiar un subiect controversat. Materia nu este una împământenită în convingerile personale, ci în faptele științifice și juridice. Astfel, devine imperios ca aceasta să fie tratată ca atare, cum am trata orice altă materie necesară elevilor, precum istoria, matematica, biologia, unde nu este prevăzută opțiunea de retragere de la cursuri”, spune Ariana Dudună, președinte AEC.

„Asociațiile de elevi salută propunerea unei materii precum . Cu toate acestea, caracterul opțional transmite un mesaj clar tuturor participanților la actul educațional: Ministerul consideră că a avea cunoștințe de bază pentru a trăi în societate este opțional, în timp ce materii precum Muzica și Desenul, bazate pur pe abilitățile artistice ale elevului, sunt obligatorii. De asemenea, trebuie să ne asigurăm că în fața elevilor se vor afla persoane calificate să vorbească de subiecte precum Educația Sexuală sau Juridică. Astfel, deși este o propunere binevenită, aspectele logistice ale acesteia trebuie ajustate înainte să o putem avea în orar”, adaugă Matei Canavea, președintele Asociației Vâlcene a Elevilor.

„O inițiativă bună, totuși, de ce o materie fundamentală nu poate fi obligatorie? Până acum, niciun stat dintre cele care au adoptat deja această măsură nu s-a plâns de vreo scăpare de sub control a adolescenților, din contră, s-au găsit doar beneficii, responsabilitate culeasă de pe urma unei măsuri care le prezintă elevilor lumea exterioară așa cum e. Pentru România implementarea acesteia rămâne vitală. Elevii au nevoie să știe cum arată realitatea!”, declară și Cristina Miculaiciuc, președinte AEM.

„Aceste noțiuni nu doar că sunt importante, ci sunt esențiale în viaţa unui elev. Prin această decizie nu ne raportăm doar la cei care ar avea acces să afle aceste noțiuni și singuri, ci și la elevii din mediile defavorizate care nu beneficiază de acest tip de educație, de explicarea realității în care trăiesc. Susținem caracterul obligatoriu al acestei materii întocmai pentru a ne asigura că aceste informații fundamentale ajung la toți elevii care trebuie să se formeze ca niște adulți responsabili, pentru că rolul școlii dincolo de a te încărca cu informație este și să te formeze ca om”, afirmă Ioana Nunu, președinte AEBc.