- Lucian Bode: durează cam doi ani și jumătate să repari prostiile din studiul de fezabilitate.
- Apoi mai avem de așteptat vreo trei ani, cât durează construcția efectivă a autostrăzii.
- Traseul trecea pe la etajul 7 al unor blocuri și prin curtea Castelului Cantacuzino.
Când vorbim despre construcția de autostrăzi în România, vorbim în primul rând despre SF-uri. De data asta, nu e vorba despre science-fiction, ci despre studii de fezabilitate care costă mult, sunt gata în ani buni, iar la final, ne putem trezi că sunt bani aruncați și timp pierdut.
Advertisment
Așa se întâmplă în cazul studiului de fezabilitate pentru cea mai așteptată autostradă – Comarnic-Brașov, care a fost atât de bine făcut, încât traseul trecea pe la etajul 7 al unor blocuri și prin curtea Castelului Cantacuzino. Cel puțin asta a povestit ministrul Transporturilor la Digi24.
Lucian Bode a făcut și calculele: cam doi ani și jumătate să repari prostiile din studiul de fezabilitate și vreo trei ani durează construcția efectivă a autostrăzii.
Recomandări
Deci, în cel mai bun caz, vom merge și ne vom întoarce de la munte fără să stăm în aglomerația de pe DN1 prin 2025 sau 2026. Dar cum suntem în România, nimic nu e sigur, nici măcar că prețul anunțat acum – 1,2 miliarde de euro – nu va crește.
- STUDIU. Cercetătorii cartografiază heliosfera. Ce descoperiri au făcut despre „bula noastră portectoare”
- STUDIU. Tinerii din Generația Z prioritizează experiențele și bunăstarea personală în cheltuielile lor
- China a creat gravitație de 1900 G. Cum funcționează CHIEF
- S-a dat „start vot” în diaspora. Încep trei zile cruciale pentru România
- Ești gata să te îndulcești? Chocolate Saga te așteaptă să guști delicatesele
Partenerii noștri